Wijk aan Zee 2 - de Foresters 4 5-2

Mannen zondag, 2, 3e klasse B

24 november 2013 11:00

Min, Th.P.G.

Ik kwam s,morgens aan op een verlaten de  Doolhof.
Was wel wat gespannen maar kan het tegenwoordig wel  relativeren.
Onze Barry was geblesseerd en serveerde mij een  lekker bakkie met de mededeling van '; we moeten wel winnen vader!

De scheidsrechter was gearriveerd om 09.30 uur en  het was een oude bekende van mij .

Wist namelijk wat hij kon maar het meeste wist ik over wat hij niet kon en daar was fluiten een onderdeel van.
Maar wetende dat wij 15 gemotiveerde spelers hadden  en ik de tegenstanders min of meer kende (ja jongens ook daar heb ik  getraind!). Wist ik dat het een mooie dag zou  worden.

Toch begon het stroef Bryan verslapen en leider  weppie bedwelmd.
Goed de wedstrijd begint en gewaarschuwd voor een  iet wat slome middenvelder en laat het nu deze zijn die in 1 minuut al de 0-1  had kunnen aantekenen.

Oke nu was het onze beurt op aangeven van Thijs  Hittema was het bijna Jelle die mooi wou krullen .

Later nog een keer probeerde met een droog  knalletje en dit keer wel raak 1-0.

We hadden de tegenstander toen over de knie kunnen  leggen maar deden dit niet.
Na dat een speler van hun de bal 3 meter over de  achterlijn nog voor kon zetten werd het 1-1.

Onze arbiter was danig in de war eerst wees hij  voor een achterbal en toen besloot hij er toch maar een spannende wedstrijd van  te maken.
Zijn erwtje in zijn fluit had ook wat vertraging  trouwens!.

Toen kwam er een mooie bal van achteruit door Ramon  deze werd van de zijkant door Misha naar Hidde toegekopt deze aarzelde niet en  met een verwoestende knal was het voor rust 2-1.

In de rust puntjes op de i gezet en een getergde Mike ingezet.
Deze nam een kwartier na rust resoluut zijn corner  en prachtig ingekopt door een uitblinkende (maar er waren er meer ) Thijs.

Toen hadden we een fase van een minuut of 5 dat we  dachten dat het wel zou lukken we werden in slaap gesukkelt door hun spits  3-2.
Deze spits heeft overigens van deze trainer nog nooit gewonnen en dit was met 3 verschillende verenigingen (maar dit ter  zijde).

Was ik nog vergeten te vermelden dat we thom  (bommel ) een half uur voor tijd zijn rentree lieten maken.
Nog onwennig schoot hij de eerste bal nog krap voor  langs om even later toch het net te laten bollen (dit smaakt naar meer denk ik  na bijna 2 jaar afwezigheid) .
Thijs sloot af met een terecht gegeven penalty te  benutten.
Koeltjes ingeschoten.

Jongens iedereen die gisteren zijn steentje heeft  bij gedragen verdiend een compliment. Niemand klaagde en dit is een overwinning van het  collectief. Verder wil ik Barry nog bedanken voor het leideren  en Robbin niet alleen voor het keepen maar ook voor het barkeepen.