Alles bewaard voor de tweede helft

ODIN 59 JO17-4

SV Wijk aan Zee JO17-1

Jordy Schram (intikker)
Roan Brouwer (schot)
Assist: Gijs Korten
Jordy Schram (intikker)
Gijs Korten (schot)
Gijs Korten (schot)
Vincent Vos (intikker)

18 maart 2017 12:30

Op een regenachtige zaterdag gingen we uit naar Odin.
Vorige keer hadden we gelijk gespeeld en omdat we in een winnende flow zaten de laatste tijd, hoopte we vandaag weer 3 punten te pakken.

Omdat we met 12 man vertrokken en enkele jogens aangaven enkele pijntjes te hebben, leek het ons het beste om met het 4-4-2 systeem te beginnen. Eeen extra sterk middenveld ter ondersteuning van onze achterhoede en dan hopen op een counter.
Dit maakte het erg druk op het middenveld, waar we wel beter waren, maar we kwamen niet echt door met kansen. In de rust spraken we dan ook af om toch maar weer over te gaan op ons oude vertrouwde spelletje 4-3-3.

Dit pakte goed uit bleek. Na 4 minuten in de tweede helft wist Jelle, met een geweldige actie, los te breken aan de rechterkant en een perfecte voorzet af te geven op Jordy. Die kwam uitstekend voor zijn man en maakte de 0-1. We dwongen Odin steeds meer naar achteren. Na een mooie verdeling van links naar rechts, stuurde Gijs de bal door naar Roan die klaar stond om af te drukken.... BAM!... in de kruising! Wat een heerlijke goal. 0-2.

Het was op dat moment duidelijk dat wij vandaag zouden winnen, alleen wisten we nog niet met hoeveel. Er werd met goede zin en passie gespeeld. ook achterin stond iedereen geweldig te voetballen. Chris, Julian, Roan en Evan waren de spitsen van Odin volledig de baas.

Voor de 0-3 wist Jelle wederom met een goede actie Jordy te bereiken die heerlijk kan binnen schieten. Er stond een klein windje dat gunstig stond voor ons in de tweede helft.
Sid wist hier wel raad mee en met een verre uit-trap wist hij in een keer Gijs te bereiken omdat de laatste man van Odin onder de bal door ging. Gijs wist het sprint duel te winnen en kon vervolgens de 0-4 binnen schieten. Dit recept paste we vrij snel nog een keer toe. En zo kon het gebeuren dat Gijs 2 keer kon scoren en Sid 2 assists op zijn naam kreeg.

Deze wedstrijd kreeg ook nog een toetje. Want de altijd hardwerkende Vincent kreeg vandaag ook loon naar werken. Door uitstekend doorgaan, waar andere al zouden zijn gestopt, wist hij de bal toch nog te veroveren en wist hij de keeper te verschalken. 0-6

Wat een prima wedstrijd mannen, we hebben wederom genoten. Op naar volgende week!