De tweede competitiewedstrijd

24 september 2016 12:30

Cees Beentjes

Onbekend

Door het verschuiven van de wedstrijd van vorige week was dit onze tweede competitiewedstrijd. wederom prachtig weer. Alleen Bernd kon niet spelen, want die was geblesseerd. Nadat we allemaal mooi op de foto waren gezet door Simone konden we beginnen. Het team van SVA had enkele hele lange spelers in de voorhoede lopen en daar hadden wij meteen moeite mee. Vanuit een corner kon er eentje zo vrij inkoppen. 0-1.

Dit gevaarlijke wapen gebruikte zij nog een paar keer, waardoor het erg gevaarlijk werd in ons strafschopgebied. Zo gebeurde het ook dat er nog wel een kopbal gekeerd kon worden, maar dat de rebound ingetikt kom worden. 0-2.

We lieten dit niet op ons zitten en probeerde meer druk naar voren te geven. Daan Dellevoet kon via een goede solo doorkomen en dacht dat hij uiteindelijk gestuit werd door de keeper. Maar deze schoot de bal hard tegen Daan en zo verdween de bal miraculeus in het doel... vol ongeloof stonden we met z'n alle hier naar te kijken, maar het was dus echt de 1-2. Zo'n goal maak je nooit meer zeiden wij nog langs de kant, en wat een geluk.

Nog geen 5 minuten later was het echter Jordy, die in de eerste minuut al geweldig doorbrak maar helaas op de lat schot, die door goed doorjagen het de keeper wederom erg moeilijk maakte en de bal in blinde paniek weg probeerde te schieten... maar ook weer tegen Jordy aan schoot zo het doel in.2-2.

Helaas konden we dit niet vasthouden tot de rust en kwam SVA zelfs op een 2-4 voorsprong. Dit omdat SVA ook nogeen strafschop kreeg. Sid, die weer heel goed stond te keepen, wist deze bal te keren. Maar omdat er niemand attent reageeerde kon een speler van SVA hem in de rebound zo binnen tikken. In de rust gaven we aan dat , hoelang een speler ook is je er gewoon tegen aan moet springen, al is het alleen maar om hem uit balans te brengen. Dit werd de tweede helft beter uitgevoerd, maar SVA bleek toch sterker dan wij. En zo eindigde de wedstrijd in 2-5. Volgende keer gewoon weer met frisse moed op naar de volgende tegenstander.