Wijk aan Zee C1 - Hoofddorp C10

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 21

12 oktober 2013 13:30

Frans Dieperink

De velden werden goedgekeurd na 2 dagen hevige regenval. Dit was terecht want de velden waren prima te bespelen. De ranglijst deed vermoeden dat we een makkelijke tegenstander zouden treffen...

Daar zat meteen het probleem van de eerste helft, die we ronduit slecht gespeeld hebben. Met een instelling van 'die winnen we wel even', win je geen wedstrijden.  Zo was het ook terecht dat we door ons slappe spel achter kwamen. We maakten gelukkig nog wel 1-1 voor de rust met een uiterst bekeken bal van Ramon, die net iets te hoog voor de keeper, gelukkig voor ons in het doel belanden.

De keeper bleek overigens moeilijk te passeren. Na een speech van Arjan spraken we met elkaar af dat het allemaal wel wat feller en geconcentreerder kon. Het was goed om te zien dat als we onze afspraken ook gewoon nakomen blijkt dat wij goed kunnen voetballen. Jelle heeft nu een aantal weken achter elkaar te horen gekregen dat hij goed de buitenkant moet houden. Dit wierp zijn vruchten af in de tweede helft, Gijs en Tom konden hem keer op keer aanspelen omdat hij daar steeds vrij stond.

Jelle op zijn beurt leverde daarop keer op keer een prima voorzet af. Tymen, die dit een paar keer zag gebeuren, bood zich daarom waarschijnlijk vervolgens in de diepte aan en leverde een perfect schot af op het doel. Onhoudbaar voor de keeper. 2-1. Dit gaf ons vleugels en zo kon Tom via een kleine slalom ook vuren op het doel... de keeper leek hem te hebben ... maar toch gleed de bal het doel in. 3-1. Na weer een mooi steek balletje van Gijs op Jelle kon ook Bink prima afwerken op de goal. 4-1.

De wedstrijd was gepeeld. Helaas voor Vincent werd zijn buitenspel doelpunt afgekeurd en raakte Daan D met een prachtig schot de paal. Mannen de tweede helft hebben jullie je goed hersteld, dus laten we de eerste helft als een goede les zien.

Onderschat je tegenstander nooit. Groetjes, Marco