UNO vv B3 - SV Wijk aan Zee JO17-1

SV Wijk aan Zee JO17-1

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 13

13 februari 2016 15:15

Onze wedstrijd was pas om 15.15 uur. En dat gaf ons wat problemen omdat veel van onze jongens al een baantje hebben op zaterdagmiddag. Gelukkig wilden Zeno en Kas graag met ons meedoen en konden we met genoeg man afreizen naar UNO in Hoofddorp. Na een prachtige en goede preek van de scheidsrechter (over het gebruik van scheldwoorden) mochten we dan eindelijk beginnen.  We begonnen goed, maar toch was het UNO die als eerste mocht scoren omdat we achterin op een lijn speelde om ze buitenspel te zetten... maar als er een dan net doorheen glipt en sneller is, komt hij natuurlijk 1 op 1 met Sid te staan. Sid raakte hem nog aan, maar helaas. 1-0. We lieten onze koppen niet hangen en gingen volop in de strijd. Er werd goed gecombineerd en na een corner van bink ontstond een scrimmage in het doelgebied. Niemand leek te weten waar de bal was behalve Vincent. Zonder enige twijfel poeierde hij de bal tegen het net. 1-1. Niet veel later wist Bram vanuit een corner van Bink, de bal panklaar voor Nigel neer te leggen en zo konden we op een 1-2 voorsprong komen. Dit konden we helaas niet voor rust verder uitbouwen, hoewel we daar wel de kansen voor hadden. In de tweede helft mochten Kas en Zeno, ieder op hun favoriete positie, laten zien of zij opgewassen waren tegen de grote jongens van de B junioren. Kas strooide zijn pasjes net zo makkelijk als bij de C1 en Zeno liet zien dat slimme snelheid grote jongens in verlegenheid brengt. Helaas voor Zeno werd er een doelpunt van hem afgefloten wegens buitenspel. De jongens draaide uitstekend mee in een overigens prima wedstrijd van ons allemaal. De honger naar goals was echter nog niet gestild van onze kant. Nigel werd door Bink weggestuurd en kon de 1-3 maken. De keeper, die er in de eerste helft overigens 10 minuten was uitgestuurd wegens een overtreding op Nigel, had waarschijnlijk nog spijt van die actie en schoot de bal als cadeau bij Nigel in de voeten... Nigel ronde geweldig af met een bal in de rechterkruising. 1-4 en een hattrick voor Nigel. Na een prachtige pas van Kas wist Gijs wederom Nigel in stelling te brengen, en daar was de 1-5. UNO was gebroken, maar bleef sportief spelen. Dit was mede dankzij het prima fluiten van de scheidsrechter.  Dat Nigel uit een pasje van Gijs ook nog de 1-6 mocht maken maakte het voor hem niet makkelijk om het geloofwaardig in een telefoontje aan zijn vader en moeder te melden...  Mannen, wat een heerlijke wedstrijd. Kas en Zeno, bedankt namens mij, John en de trouwe supporters!