Terrasvogels B1 - SV Wijk aan Zee JO17-1

SV Wijk aan Zee JO17-1

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 06

9 januari 2016 12:00

De eerste wedstrijd in het nieuwe jaar was nog een wedstrijd van de najaarscompetitie. De uitwedstrijd tegen Terrasvogels B1. Na de heerlijke feestdagen hadden we nog maar een week kunnen trainen. Het was dus afwachten hoe we uit de startblokken zouden verschijnen. We begonnen slap en er zat weinig lijn in ons spel. Gelukkig liep het bij de tegenstander ook niet helemaal. Na een kwartier begonnen we eindelijk wat meer rust in ons spel te brengen en werd er echt naar een voetballende oplossing gezocht. Met als resultaat dat we eindelijk Gijs in stelling konden brengen. Via een prachtige solo wist hij enkele tegenstanders opzij te zetten en schitterend te scoren. 0-1. Onze druk op het doel van Terrasvogels nam toe. In de 22ste minuut mocht Bink een vrije trap nemen vanaf een meter of 20. Hij krulde de bal, net buiten bereik van de keeper, prachtig op de kruising. Bram was er als de kippen bij om de bal vervolgens binnen te schieten. 0-2. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken. In de rust gaf John nog wel aan dat wij er nog niet waren en dat we de tweede helft niet zo moesten starten als de eerste helft. Helaas moesten we Sam in de kleedkamer achterlaten, want hij was geblesseerd geraakt. Dit zorgde toch voor wat onrust achterin. De tweede helft was, na alle waarschuwingen en goede voornemens vooraf, een draak van een helft van onze kant en een hele goede van Terrasvogels. Het was dan ook terecht dat zij terug kwamen tot 2-2. Dat we vervolgens verliezen met 3-2 omdat een afstandsschot via de voet van Tim, Sidney op het verkeerde been bracht was jammer. Maar dat kan altijd een keer gebeuren. Gelukkig mogen we vrij snel weer revanche nemen, want op zaterdag 23 januari spelen we thuis tegen Terrasvogels. Overigens wil ik nog graag vermelden dat het een zeer sportieve wedstrijd was en dat de scheidsrechter een prima wedstrijd floot. Dat mag ook wel eens gezegd worden!