Hillegom sv B4 - SV Wijk aan Zee JO17-1

SV Wijk aan Zee JO17-1

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 06

10 oktober 2015 13:00

Mooi weer en een wedstrijd op een enorm groot complex van SV Hillegom We speelde op kunstgras, hetgeen wij nog steeds niet gewend zijn. Misschien dat we daarom nog teveel met ons zelf bezig waren en vergaten positioneel goed te staan. Want binnen 6 minuten stonden we al 2-0 achter... gelukkig waren we daarna wel wakker en een stuk scherper. Met veel meer druk naar voren en vooral druk op hun keeper wisten wij veel gevaar te stichten. De uittrappen van keeper kwamen niet ver en wij wisten daar goed gebruik van te maken. De scheidsrechter, die veel toeliet, moest op een gegeven moment wel voor overtredingen gaan fluiten. Dit pakte voor ons goed uit. Eerst mocht Sam van een afstand van 20 meter en vrije trap nemen die hij prachtig in de hoek binnen schoot. 2-1. Vervolgens brak Daan Dellevoet door en werd eigenlijk in het 16 meter gebied neergelegd... dit had een penalty moeten zijn, maar de scheidsrechter gaf hiervoor een overtreding buiten de 16... wat er volgde was een vrije trap van Bink die de keeper via de lat nog keerde, maar op de rebound van Mees had hij geen antwoord. Gerechtigheid, 2-2. Wij hadden op dat moment ook het betere van het spel. Met een uitbraak van Bram die helaas zijn inzet gekeerd zag worden door de keeper wist Daan Dellevoet wel raad, hij twijfelde geen moment en schoot de bal in de kruising. 2-3. Helaas duurde onze voorsprong niet lang. Want een afstandsschot van de tegenstander belande over Sid, onhoudbaar in de kruising. Na de rust begonnen wij sterk en binnen 1 minuut wist Jelle de keeper te verschalken met een afstandsschot/stift. 3-4. Nog geen 5 minuten daarna dacht Daan Hilbers, laat ik ook eens van afstand schieten, en ook zijn bal verdween prachtig over de keeper en de onderkant van de lat in het doel. 3-5. de winst leek binnen. Toch wist Hillegom nog een keer te scoren en zo eindigde de wedstrijd in 4-5 in ons verdiende voordeel. Heerlijk mannen, gestreden tot de laatste minuut en als winnaar naar huis. Super!