SV Wijk aan Zee JO15-1 - ADO '20 C4

ADO '20 C4

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 20

11 april 2015 11:00

De thuiswedstrijd tegen ADO C4 begonnen we zonder onze vaste keeper Sid. Hij was ziek en werd vervangen door onze reserve doelman Alessio. De start was wat onrustig en daar maakte ADO goed gebruik van, want voor we het wisten stonden we 2-0 achter...  Uit frustratie op het feit dat het niet allemaal liep en een beslissing van de scheids vond Nigel het nodig om de scheidsrechter uit te schelden. Dit gedrag kunnen we niet tolereren, van niemand. Om dit duidelijk te maken is Nigel gewisseld en mocht hij meteen gaan douchen. Dit als voorbeeld naar de groep. Laat dit een les zijn voor ons allemaal. De scheidsrechter zijn beslissing hebben wij allen voor lief te nemen (ook als je het er helemaal niet mee eens bent). Laat je door zijn beslissingen nooit uit het veld slaan, want dan dupeer je vooral jezelf en het team. Na dit voorval leken we wel allemaal wakker geschut. We gingen harder voor elkaar werken en gingen scherper de duels aan. Dit resulteerde, nog voor de rust, dat we gelijk kwamen. Eerst werd een prima schot van Ramon nog door de keeper gekeerd, maar niet veel later, dankzij een corner wist Jordy via een kluts de bal door de benen van een speler binnen te tikken. En Daan Dellevoet wist met een prachtig afstandsschot de 2-2 op het scorebord te zetten. Na de rust wist ADO, enigszins gelukkig, ons weer te verrassen. Binnen 5 minuten scoorde zij 2 goals. 2-4. Weer gingen wij een tandje omhoog en speelde steeds beter. Jelle wist met een prachtige corner te scoren en zo stond het 3-4. ADO had geen grip meer op het spel. Dat Jelle zijn inswingende corner geen geluk was bleek toen hij een paar minuten precies hetzelfde deed... alleen deze keer belande de bal op de lat. We bleven drukken op het doel van de tegenstander maar helaas wisten we niet meer te scoren en liepen wij dus als verliezer van het veld. Jammer. Het was een leuke gelijk opgaande wedstrijd, waarin ADO net iets gelukkiger was dan wij...