SV Wijk aan Zee 1 (zon) - KDO 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

KDO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

26 april 2015 14:00

Bogards, Q.L.J.

Wilde Wijk aan Zee de slotfase van de competitie voor zichzelf nog interessant houden, dan had de ploeg van Arvid Smit een zege nodig tegen KDO.  Na de 1-1 eindstand zullen de badplaats-bewoners niet meer in de prijzen vallen en kunnen zij alleen nog proberen zo hoog mogelijk te eindigen.

Trainer Smit was uiterst verbaasd toen hij naar de verrichtingen van zijn spelers in de 1e helft keek. ,,Wij hadden voor de rust niet de drive die nodig was deze wedstrijd te willen winnen'', aldus Smit.  In de rust konden wij nog enkele omzettingen aanbrengen, waardoor het na de wissel een stuk beter liep

Dat de thuisploeg toen nog kansrijk was, kwam omdat de bezoekers het grote veldoverwicht in slechts een treffer konden uitdrukken.  KDO was een stuk sterker'', analyseerde Smit.  Wij hadden niet veel in te brengen.

Dat veranderde na de rust.  Ineens was de wil deze ontmoeting winnend af te werken weer terug. De ploeg uit Kudelstaart werd onder druk gezet en kon zich alleen beperken tot het intact houden van de voorsprong.

Wijk aan Zee vond echter al snel een opening. Met een fraaie treffer van Jesper Voorintholt kwam de thuisploeg op 1-1. ,,Kansen de wedstrijd toen nog te winnen hebben wij genoeg gehad'', aldus Smit. ,,Maar als ik na de 1e helft kijk, dan vind ik een gelijkspel terecht.  Jim de Pagter werd nog in het zonnetje gezet omdat hij zijn 250ste wedstrijd speelde.

bron: NHD