SV Wijk aan Zee 1 (zon) - Hoofddorp s.v. 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Hoofddorp s.v. 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 052

31 augustus 2014 14:00

Evers, B.H.

In de 1e helft had Wijk aan Zee het moeilijk. Hoofddorp kwam al snel op 0-2 en leek een makkelijjke middag tegemoet te gaan. Echter Jim de Pagter liet zien bijna weer fit te zijn en laat ook zien dat dit seizoen weer het nodige van hem verwacht mag worden door de 1-2 in de touwen te prikken.

Alleen jammer dat iedere keer als Wijk aan Zee terug kwam in de wedstrijd, Hoofddorp daarna snel weer het verschil op twee treffers kon brengen. Jim de Pagter scoorde nogmaals en Mathijs van Hooff was verantwoordelijk voor de derde treffer.

Ik kijk met vertrouwen naar de start van de competitie uit'', stelde Smit - die vooral tevreden was over het spel van ons 20 jarige talent Cebrail Özkam-vast. ,,Het zal niet makkelijk worden in een Amsterdamse klasse maar ik denk dat die mentaliteit ons wel ligt.

Veel moeite had Wijk aan Zee-trainer Arvid Smit niet echt met de 5-3 nederlaag tegen tweedeklasser SV Hoofddorp.

,,Hoofddorp is al jaren een top tweedeklasser en miste vorig seizoen op strafschoppen na de 1e klasse. En gaat dit seizoen een nieuwe poging wagen om te promoveren met geroutineerde spelers in de gelederen als Terry Klokkemeijer (Ajax, Almere City, FC Utrecht, Austria Wien) en Melvin Holwijn (SC Telstar, Cambuur)

Waar Arvid Smit wel met trots op terugkeek was het vertoonde spel dat zijn ploeg vooral na rust op de grasmat wist neer te leggen. ,,Voetballend waren wij zeker niet de mindere'', keek Smit op de wedstrijd terug. Hoofddorp beschikte op meer routine, dat maakte uiteindelijk het verschil.''

Bron: paar alinea's afkomstig van:  Rinus van der Lugt  NHD