wedstrijdverslag van de selectie spelers WAZ1

4 oktober 2016 13:45

Wijk aan Zee wint in de blessuretijd bij WSV'30 : 2-3

Zondag 3 oktober stond er voor de mannen van trainer Jerry Van Der Wijst een uitwedstrijd tegen WSV op het programma. In de Wormer dus, waar de zon nooit schijnt en het altijd regent. Deze editie niet uitgezonderd.
Ook het gezicht van Van Der Wijst stond na 40 seconden op onweer.
WSV speler Bruning werd namelijk (te) makkelijk gevonden en schoot de thuisploeg al snel op een voorsprong: 1-0. Wijk aan Zee ging op zoek naar de gelijkmaker en dat ging zo nu en dan gepaard met prima combinatievoetbal. Zo kon Lex Ardenburg, tegenwoordig omgeschoold tot een echte 'nummer 10', na een mooie combinatie uithalen. Zijn schot werd echter gekeerd door de Wormerse sluitpost. De hierop volgende hoekschop werd door aanvoerder Huib de Vries afgelegd op Hidde Fenenga (Fénengá). Hidde, die in een eerdere editie van WSV-Wijk aan Zee nog onterecht van het veld werd gestuurd wegens een slaande beweging, zag zijn schot via een lichaam van een WSV speler tegen de touwen belanden en nam zo sportieve wraak. Met een 1-1 stand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

Na de thee drong Wijk aan Zee aan. Een goede combinatie tussen De Vries en Hittema zorgde ervoor dat laatstgenoemde de bal aan de vrijstaande Brian Verhoeven kon geven. Deze keek even op, zag dat de keeper te ver voor zijn doel stond, en plaatste de bal vanaf randje zestien met een lepe stift in het doel : 1-2.
Wijk aan Zee controleerde de wedstrijd, totdat de scheidsrechter na een simpel duel om de bal ineens naar de stip wees : penalty voor WSV. Keeper Mark Veen zat nog wel in de goede hoek, maar kon een doelpunt niet voorkomen : 2-2. Na de gelijkmaker drukte WSV door en ging het op zoek naar de overwinning. Eenmaal waren ze dichtbij, maar Veen wist de bal op indrukwekkende wijze te keren. Ook Wijk aan Zee kreeg kansen. Zo kon de keeper van WSV een vrije trap van Hittema niet goed verwerken en kon Matijs van Hooff van dichtbij afronden. De scheidsrechter keurde de goal echter (onterecht) af vanwege buitenspel.

Na twee gele kaarten voor de aanvoerder van WSV waren de kansen op een Wormerse overwinning verkeken en beperkte WSV zich tot tegenhouden. Dit lukte aardig, totdat Yannick Niesten in de blessuretijd nog één keer de bal de vijandelijke zestien inslingerde. De bal bleef hangen, waardoor Aardenburg de kans kreeg om zijn goede wedstrijd te belonen met een doelpunt. Hij mikte echter te hoog. Kans verkeken, zal u denken. Dan heeft u alleen buiten de doelman van WSV gerekend. Hij vond het namelijk nodig Aardenburg na zijn doelpoging door midden te lopen. De arbiter twijfelde niet en legde de bal op de stip. Chef Standaardsituatie De Vries stuurde doelman Weijers met een schuiver de verkeerde kant op en zorgde er dus voor dat de punten mee naar Wijk aan Zee werden genomen.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd tegen het nog ongeslagen Zeevogels op het programma. Wij hopen op uw steun. Tot dan !