Kansloos verlies Wijk aan Zee tegen SVW'27

14 september 2016 8:30

Het moet voor menig toeschouwer een flashback zijn geweest aan vorig seizoen. Ook toen werd op de tweede speeldag een enorme nederlaag geleden. Dat jaar ging Wijk aan Zee met 8-2 onderuit bij Limmen, dit keer was SVW'27 oppermachtig: 6-2. En telkens was daar na elk doelpunt van de thuisploeg weer een vreselijk deuntje uit de muziekboxen.....
Het eerste kwartier kon Wijk aan Zee nog aardig meekomen. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld van beide teams en echte kansen vielen er nog niet te noteren. Na een vrije trap van de thuisploeg die achter doelman Mark Veen verdween, was het echter gedaan met het verzet van Wijk aan Zee. Het werd daarna op alle fronten volledig afgetroefd.
Er was slechts een kleine oprisping in de tweede helft toen binnen twee minuten tijd Lex Aardenburg en Martijn van Heerden ervoor zorgden dat de stand nog iets dragelijker werd. Maar verder was het een verloren middag voor Wijk aan Zee. Om de burger moed te geven: vorig seizoen volgde de eerste overwinning in de vijfde wedstrijd. Die werd nu vorige week al behaald. Aanstaande zondag wacht De Rijp in opnieuw een uitwedstrijd. Tijd voor revanche !!!