Wijk aan Zee laat punten liggen in derby tegen Beverwijk

10 oktober 2015 19:45

Lange tijd zag het er naar uit dat Wijk aan Zee zijn tweede competitie overwinning ging behalen tegen SV Beverwijk maar helaas bleef Wijk aan Zee steken op 1-1.

Wijk aan Zee begon sterk aan de wedstrijd en won veel duels, Beverwijk stelde hier counter voetbal tegenover zonder echt gevaarlijk te worden.

Na verschillende kansen voor Wijk aan Zee in de 1e helft moesten de vele toeschouwers wachten tot de 42e minuut, toen Richard van Gelderen goed opkwam via de rechterkant en voorgaf richting Jim bij de 2e paal. Alleen een Beverwijk speler tikte de bal in zijn eigen doel.

Halverwege de 60e minuut raakte Jesper geblesseerd en dit bleek een breekpunt, op het moment dat ook Beverwijk wisselde en twee oudgediende inbrachten kreeg Beverwijk meer grip op het spel en werd ook gevaarlijk.  Halverwege de 2e helft was een fantastische redding nodig van Danny om de gelijkmaker te voorkomen maar een paar minuten later was zelfs Danny kansloos op een inzet.

Daarna kwam Wijk aan Zee weer beter in de wedstrijd en brachten een aantal hoekschoppen gevaarlijk voor het Beverwijk doel.  Maar uiteindelijk bleef het bij 1-1 en kreeg Wijk aan Zee op basis van een sterke 1e helft zeker tekort.