Kofferbakmarkt schenkt grasmaaimachine aan SV Wijk aan Zee

6 mei 2015 18:15

Wijk aan Zee - Bij SV Wijk aan Zee kan het gras weer goed worden gemaaid. De organisatie van de maandelijkse kofferbakmarkt schonk de vereniging afgelopen zondag een gloednieuwe gras- maaimachine met benzinemotor. De kosten hiervoor worden betaald uit de opbrengsten van de markt op de dorpsweide, die na de winterstop zondag weer van start ging.

De Wijk aan Zeese voetbal- en handbalvereniging wendde zich aanvankelijk met een bescheiden aanvraag tot de organisatoren van de kofferbakmarkt. Een bedrag van 100 a` 150 euro werd er gevraagd, met de be- doeling daar een nieuwe elektrische grasmaaimachine van te kopen.

In de afgelopen jaren schonk de organisatie van de kofferbakmarkt, die overigens in handen ligt van de Stichting Nederlands Kampioenschap Rummikub, al diverse malen goederen aan plaatselijke organisaties als de reddingsbrigade, Het KNRM-station, het kinderdagverblijf en het Anneko van der Laanhuis.

Horst Heydenreich, e´e´n van de mensen achter de succesvolle kofferbakmarkt: ,,Ik ben gaan kijken naar zo’n gras
maaier en toen zag ik deze met benzinemotor staan. Nu hoeven ze niet meer steeds te slepen met kabels. Ik wilde iets fatsoenlijks voor ze kopen, dus deze is het geworden.’’