Voorbeschouwing Wijk aan Zee 1 - Zwanenburg 1

31 januari 2015 13:45

Na de spannende overwinning tegen Schoten staat komende zondag Zwanenburg 1 op het programma.

Wijk aan Zee staat op dit moment 1e (ZSGO telt niet mee) in de periodestand,  met nog drie wedstrijden te spelen.

Tegenstander Zwanenburg draait na een slecht begin nu ook weer redelijk goed, overwinningen op Roda’23  (2-1), Schoten (0-3) en AGB (1-0) en een gelijkspel tegen RKDES,  maar er werd deze periode ook verloren van  Bloemendaal (2-1), ZSGO (0-1) en KDO (1-4).

Afgelopen zondag speelde Zwanenburg tegen AGB, hier bleken de Zwanenburgers toch het best van het spel te hebben, en AGB miste een penalty en eindigde met 9 spelers.

De heenwedstrijd was een verdiende 2-3 overwinning voor Wijk aan Zee, hierbij nog het verslag van deze wedstrijd.

6e min
Zwanenburg neemt de bal goed aan in het strafschopgebied, de aanvaller draait goed weg en laat Danny Burger kansloos  1-0

10e min
Goed doorgekopt door Thijs, schot van Jim gaat over.

17e min
Steekbal Huib waarbij Jim alleen voor de keeper komt, helaas buitenspel

22e min
Aaron komt op over rechts en krijgt de bal gelukkig mee en uit de rebound komt de bal bij Lex Aardenburg die knap inschiet 1-1

25e min
Knappe redding Danny Burger bij een 1 tegen 1 situatie

28e min
Keurige steekbal van Thijs op Jim, maar Jim de Pagter schiet net over.

29e min
Lex kon doorbreken in de 16, maar werd vastgehouden, helaas ging Lex te mooi liggen waardoor de scheidsrechter waarschijnlijk niet floot.

33e min
Wederom een 1 tegen 1 situatie waarbij Danny opnieuw de winnaar was.

34e min
Scherpe voorzet van Mathijs vanaf rechts, helaas door iedereen gemist en voorlangs.

35e min
Aaron gewisseld vanwege voor Jesper vanwege een liesblessure??

39e min
knap werk van Huib de Vries in de 16e die zich zelf knap vrij kapt en draait en nog een mooier voorzet op Lex heeft, die vervolgens knap inschiet 1-2

40e min
fout van een Wijk aan Zee verdediger die in verwarring raakte vanwege een Zwanenburg speler die uit buitenspel positie terug kwam, helaas kwam er nog een uit zijn rug vandaan die vervolgens knap over de uitkomende Danny heen schoot.

43e min
Goed schot van de rechterkant door Mathijs maar de keeper redde net.

44e min
Halve voorzet van Jesper die de lange keeper van Zwanenburg maar net over de lat wist te tikken.

Wijk aan Zee was de betere ploeg de 1e helft, doordat Richard weer terug is op zijn oude positie schoof Huib een linie door wat het veldspel van Wijk aan Zee absoluut ten goede kwam

RUST

Na rust begon Zwanenburg aan een offensief en had licht een veldoverwicht zonder echt gevaarlijk te worden maar na 20min was Wijk aan Zee weer de betere ploeg.

51e min
Jesper verstapte zich en hierdoor kon de linkerspits doorlopen en voorlangs schieten

60e min
Een leuke minuut voor de neutrale toeschouwer, Zwanenburg kon vanuit het middenveld alleen op Danny aflopen die vervolgens weer knap redde en snel uitschoot op Lex Aardenburg die ook 1 tegen 1 op de keeper afging maar hier was ook de keeper de sterkste.

70e min
Kopbal Jim uit een corner maar net naast.

71e min
Cebrail die knap een man uitspeelt en meteen uithaalt maar ook hier zat de keeper er goed bij.

82e min
Vrije trap over de grond van Huib die vervolgens knap werd verlengd door Mathijs van Hooff  2-3

83e min
Jim goed door maar stuit op de keeper

45e min
Offensief van Zwanenburg, vanaf de penaltystip hoogte uit de draai en bal op de paal.

Een hele knappe overwinning waarbij Wijk aan Zee absoluut de betere ploeg was, met verzorgd voetbal zoals er ook reeds in de voorbereiding werd gespeeld.

De lastige serie van vier wedstrijden meteen een overwinning brengt ons naar een 6e plek.  Leuk om te vermelden dat Wijk aan Zee meer toeschouwers langs de lijn had dan Zwanenburg.