Uitleg voorlopige Teamindelingen Seizoen 2014-2015

2 juni 2014 8:30

De Technische Commissie heeft weer een behoorlijke klus gehad om de teams in te delen, zoals al eerder gememoreerd, de voorlopige indelingen voor dit jaar zijn nog nooit zo lastig geweest.

Elke vereniging is namelijk verplicht een voorlopige teamindeling door te geven aan de KNVB (dit jaar voor 2 juni). Met een kleine vereniging als Wijk aan Zee is dit jaarlijks een moeilijke opgave, maar zoals gezegd dit jaar was dit bijzonder moeilijk.
We hebben onze keuzes dan ook gemaakt om het over de gehele linie voor iedereen zo leuk mogelijk te maken. Daarbij moesten we sowieso kijken of er voor elke categorie wel een elftal te maken viel.

Wat wij niet zouden willen is dat er spelers buiten de boot zouden vallen, omdat wij geen team op de been kunnen brengen. En geen enkele team zit te wachten op 7 wisselspelers waardoor je om de week zou kunnen voetballen.

Maar het is ons uiteindelijk gelukt... maar wel met aanvragen van enkele dispensatiespelers.

Dispensatiespelers zijn spelers die eigenlijk al in een andere leeftijdscategorie mogen spelen maar op verzoek van ons in de leeftijdscategorie blijven waarin zij nu spelen.
Door deze dispensatiespelers aan te vragen zijn wij nu in staat om iedereen in een goed gevuld elftal te kunnen laten spelen.
Wij komen dan tot het volgend aantal spelers en teams:

tekort spelers voor een Mini Pupillen team, spelers worden ondergebracht bij de kabouters of de F2

2 F teams met +/- 16 spelers (waarvan 4 met dispensatie)

3 E teams met +/- 22 spelers (waarvan 5 met dispensatie bij de jongens en 1 heel meisjes team

2 D teams +/- 30 spelers (waarvan 3 met dispensatie).

1 C team met  +/- 16 spelers (waarvan 4 met dispensatie)

GEEN B TEAM (tekort spelers)

1 A team met +/-  16 spelers (waarvan 3 met dispensatie).

LET WEL DIT ZIJN DE VOORLOPIGE INDELINGEN, BEVINDINGEN KUNNEN ALTIJD KENBAAR WORDEN GEMAAKT AAN DE HEREN VAN DE TECHNISCHE COMMISSIE.

Dit kan via de site, bij club informatie/contact/voetbal technische commissie

MARCO ZONNEVELD
PAUL BIJOK