Voorbeschouwing Volendam 1 - SV Wijk aan Zee 1

24 april 2014 14:15

Komende zondag staat een heel belangrijke wedstrijd op programma, directe concurrent RKAV Volendam is de gastheer in de strijd tegen de onderste plaatsen aangezien Volendam een plek lager staat als Wijk aan Zee en twee punten minder heeft.

Volendam is in potentie een van de betere teams in de derde klasse, maar de uitslagen zijn erg wisselt. De laatste wedstrijd eindigde bijvoorbeeld in een 5-2 verlies tegen KFC terwijl Volendam heel erg goed partij gaf maar door een ongelukkige rode kaart van Nick Tuyp het spoor bijster raakte.

De 1e seizoen helft van de competitie stond Volendam troosteloos onder aan, maar maken nu zelfs nog kans op de 3e periode titel.

Vorig seizoen was half Wijk aan Zee een dag naar de Dijk getrokken om onze jongens te ondersteunen.  Dit jaar hebben wij de steun nog harder nodig!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij het verslag van de wedstrijd in Wijk aan Zee van 01 december jongstleden.

Wijk aan Zee 1 – Volendam 1 2-1

Met Thijs en Tony nog steeds in de lappenmand moesten wij tegen Volendam die een hele zware seizoenstart hadden gehad, helaas voor ons ging het de laatste drie weken erg goed met de weidbroeken.

In een wedstrijd waarin weinig gebeurde voor de neutrale toeschouwer kwam Wijk aan Zee via een penalty (Mathijs van Hooff) op 1-0, helaas lag 1min later de bal alweer op de stip nu aan de andere kant. Echter uitblinker (volgens Waterland dagblad) Jeroen van Doesburg pakte de slap ingeschoten penalty heel knap. Ongeveer 1 min later een grote kans van Volendam tegen de buitenkant van de paal.
In de rust een grote aderlating voor Wijk aan Zee nadat bleek dat Mike Niesten niet meer verder kon. In de 2e helft kwam Wijk aan Zee op een verdiende 2-0 voorsprong door goed doorzetten van Remco.
Daarna hadden wij een aantal goede kansen maar het bleef bij 2-0, nadat Volendam een mannetje doorschoof kwamen wij onder druk.  Helaas kort voor tijd werd het 2-1, een doelpunt met een buitenspelluchtje.  Sinds 29 september weer een overwinning en dit was een hele nuttige.  Hilmar gaf aan dat wij meer moesten scoren en dat het nog knap lastig werd bij 2-1.