Voorbeschouwing 06 april ; Zaanlandia 1 - Wijk aan Zee 1

2 april 2014 11:15

Een heel belangrijke wedstrijd komende zondag, tegen een directe concurrent voor de nacompetitie plaatsen. Op Sportpark Oostzijderveld in Zaandam is de aftrap om 14:00. Wij hopen dat er een grote schare Wijk aan Zee supporters langs de lijn staan om de jongens aan te moedigen.

Wijk aan Zee staat op dit moment op de veilige 10e plek, twee punten meer dan Zaanlandia die op een nacompetitie plek staan.

De laatste wedstrijden in maart van onze tegenstander waren erg wisselt, uit tegen Meervogels'31 een gelijkspel (0-0), daarna haalde Zaanlandia flink uit thuis tegen Westzaan (7-1), en twee weken terug was KFC te sterk met 3-1.

Zaanlandia heeft nog een flink zwaar programma, dus moeten winnen tegen Wijk aan Zee.

Fortuna Wormerveer (thuis)
IVV  (uit)
Alkmaarsche Boys (uit)
Volendam (uit

De thuiswedstrijd tegen Zaanlandia eindigde in een 4-4 na een 2-4 achterstand. Hieronder het verslag van 10 november 2013

Wijk aan Zee 1 – Zaanlandia 1  4-4

Zaanlandia begon sterk aan de wedstrijd maar de echte kansen waren voor Wijk aan Zee, halverwege de 1e helft kwam Wijk aan Zee beter in zijn spel.  Het eerste doelpunt ontstond door een opbouwfout van Zaanlandia waardoor Jim de score opende.  Vijf minuten later was het weer raak toen Thijs Hittema met een kopbal de keeper versloeg.

Met nog  6 minuten voor de rust dacht Wijk aan Zee met een 2-0 voorsprong de rust te halen,  helaas binnen 6 minuten tijd scoorde Zaanlandia 3x om vervolgens met 2-3 te gaan rusten.

In de 2e helft begon Zaanlandia weer sterk en al snel lag de 2-4 achter Jeroen.
Maar Wijk aan Zee laat dit seizoen zien dat de weerbaarheid is gegroeid, in de slotfase kreeg Wijk aan Zee aardig wat kansen en maakte Mathijs de aansluitingstreffer.

Kort voor tijd maakte de uitblinker van de laatste weken Richard van Gelderen zelfs na een scherpe voorzet van de rechterkant al glijdend de 4-4.

Jammer genoeg was er niet veel meer tijd over en bleven wij een steken op een punt.