De "Nederlandse velden" over sv Wijk aan Zee

19 december 2023 10:45

De afgelopen week verscheen er een stuk van De Nederlandse Velden over sv Wijk aan Zee.
Dit moesten wij uiteraard met u delen.

Om heel eerlijk te zijn bevind ik mij nu niet echt in het meest uitnodigende gedeelte van Nederland. Natuurlijk heeft Wijk aan Zee een strand dat jaarlijks veel badgasten trekt, maar met Tata Steel en andere grote industriële bedrijven hier in de regio h
oudt het daar wel een beetje mee op. Maar voor de voetballiefhebbers heb ik hier toch nog een paar pareltjes ontdekt. De eerste ligt precies naast Tata Steel en de
moed zakt me in eerste instantie wel in de schoenen als ik voor een dicht hek sta. Een paar meter verder is er nog een ingang en de hoop op aanwezigheid van mensen groeit als ik een fiets zie staan en inderdaad, er is een deur open. Enkele seconde later sta ik via de achteringang in de kantine van de club die in 1957 koninklijk werd goedgekeurd.

wijk_aan_zee_3.jpeg

Misschien zijn het de enkele traptreden naar beneden, maar dit veld ligt echt schitterend
tussen de duinen. Ook de tribune, gebouwd in 1989, heeft hier zijn aandeel in. Hoewel het in 1955 voor het eerst kampioen werd (in de Derde Klasse), werd het eerste kampioensfeest op dit complex pas in 1982 gevierd, toen het de kampioensschaal van de Vierde Klasse kreeg. Ook in 2012 kreeg het diezelfde schaal.

Sportvereniging Wijk aan Zee
Plaats: Wijk aan Zee, Noord-Holland
Opgericht: 10 december 1929
Sportpark Wijk aan Zee