Zandvoort C3 - Wijk aan Zee C1 2-5

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 21

23 november 2013 11:00

Onbekend

Prachtig weer voor een prachtige wedstrijd! We begonnen sterk. Met goed combinatievoetbal sneden we vaak door de verdediging van Zandvoort. Ook de goede voorzetten van de zijkant van Vincent en Daan Dellevoet stichtte veel gevaar voor het doel van de tegenstander.  Afronden bleek echter de eerste helft een moeilijke missie te zijn. Omdat Cody reserve was miste we achterin wel wat snelheid en daadkracht, waardoor de tegenstander af en toe gevaarlijk uit kon breken. Daan Hilbers die als kleine spits tot grote daden kwam, bleek een uitstekend aanspeelpunt en een prima kaatser.

Mede dankzij zijn kaatsen konden Tom en Gijs de aanvallen prima verdelen van links naar rechts, of zelf door het centrum breken. Zo ontstond ook de eerste goal waar Gijs in tweede instantie uiteindelijk de bal tegen het net wist te krijgen. Aan het einde van de eerste helft verslapte we en brachten we de tegenstander weer in de wedstrijd. Het ging allemaal te makkelijk en dat stapje extra hoefde volgens velen niet... Althans zo zag het er van de zijkant uit.

Hier profiteerde Zandvoort van en scoorde dus ook de gelijkmaker. De tweede helft zouden we weer met z'n allen oppakken. De eerste 5 minuten leek dit echter niet zo. weer gingen we te slap het duel in en kon er een tegenstander uitbreken. 2-1 achter.  Vanaf dat moment leek het wel of iedereen wakker werd en met een mentaliteit van 'hier gaan wij niet verliezen' speelde we de rest van de wedstrijd uit. Het was genieten geblazen. Prachtige pasjes, geweldige goals en stevige duels vielen ons deel. Daan Hilbers maakte als spits 2 uitstekende goals. De ene bekeken in het hoekje en de ander een prachtig afstandschot. Jammer dat zijn kopbal er net niet inging. Dit zou ook wel wat zijn hoor, de kleinste man van het veld!

Jordy wist buiten zijn prachtige voorzetten ook een geweldige goal te maken. Vanaf zijn voet vloog de bal met een afstand van 25 meter keihard tegen de touwen. Heerlijk, wat een goal! Vergeet ik bijna nog een goal... Daan Dellevoet werd uitstekend weggestuurd, en met de bal aan zijn voeten zag hij dat de keeper te ver voor zijn goal stond... Dan kun je maar een ding doen... met een geweldige lange afstandlob verschalkte hij de keeper. Goal! Zo maakt alleen Messi ze.

Mannen ik heb nu de doelpuntenmakers even bij naam genoemd, maar jullie speelde allemaal een super wedstrijd. Bedankt, namens een trotse leider