SV Wijk aan Zee JO15-1 - Hoofddorp s.v. C11

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 21

16 november 2013 12:00

Marco Zonneveld

Vorige week verloren van de koploper en nu moesten we aantreden tegen de nummer 2. We begonnen goed. Ontdekte vrij snel dat zij enkele spelers hadden die moeilijk waren af te stoppen.

De eerste 20 minuten waren toch echt voor Wijk aan Zee. Daan Hilbers wist prima te scoren, met een punter verschalkte hij de keeper. Toch werd de druk van Hoofddorp steeds groter. Chris had zijn handen vol aan de aanvoerder en de rechtsbuiten vloog er ook te vaak langs.

Het kon dan ook niet uitblijven dat zij een keer zouden scoren. De eerste 2 doelpunten die zij maakte leken mij echter wel goed verdedigbaar... Als we allemaal gewoon ons duel in gaan maak je het voor de tegenstander heel moeilijk om te schieten.

Nu kon er 2 keer worden geschoten en had onze Sid geen antwoord op de 2 zeer snel dalende ballen. De moeilijk af te stoppen rechtsbuiten ontsnapte vervolgens ook nog een keer en lag een bal perfect terug vanaf de achterlijn, hun spits hoefde er alleen nog maar tegen aan te lopen.

Zo kwam het dat we met 1-3 de rust in gingen. Natuurlijk waren we een beetje geschrokken dat we in zo'n korte tijd achter kwamen, maar in de tweede helft zouden we orde op zaken stellen. Met Cody in de spits zouden we meer druk naar voren brengen... Het betekende wel dat we achterin wat daadkarcht en snelheid miste... Dit kwam ons vrij snel duur te staan.

Binnen enkele minuten stonden we 6-1 achter. Toch stroopte we onze mouwen nog een keer op en gingen we de strijd feller aan dan ooit. Dit begon zijn vruchten af te werpen. Bink was er al een keer dichtbij, na een mooie steekpass van Tom, maar die kans ging miraculeus via de voet van de keeper over.

Zijn tweede kans ging er echter wel in. 6-2. Na een iets te grove schouderduw op Daan Hilbers wist deze met zijn vrije trap Gijs te vinden die de bal vervolgens prima binnen kopte. 6-3.  Zou het nog mogelijk zijn? Nu werd de tijd onze grote tegenstander. We bleven er in ieder geval weer voor vechten. Dit hadden we beter de hele wedstrijd kunnen doen, maar goed, het zit er dus wel in mannen.

Aan het eind van de wedstrijd moesten we nog wel een strafschop toestaan. Sid wist deze bal prima te stoppen. Zo bleef de stand dus staaan op 3-6. Jongens, we moeten toch proberen meer voor elkaar over te hebben en harder voor elkaar te werken. We hebben de bovenste 2 nu gehad. De volgende twedstrijden zijn weer voor ons. Groetjes, Marco