HBC C4 - SV Wijk aan Zee JO15-1

SV Wijk aan Zee JO15-1

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 21

9 november 2013 13:00

Uitwedstrijd tegen de koploper. We waren gewaarschuwd dat HBC een goed team had. Ze stonden niet voor niets bovenaan met 63 doelpunten voor en 1 tegen! We hadden ons enigszins aangepast door onze achterhoede te versterken met Gijs centraal achterin te laten spelen. Dit om meer grip op de tegenstander te hebben en om de opbouw van achteruit goed te verzorgen. Dit ging prima. Iedereen deed uitstekend zijn best. Wij waren zeker in de eerste helft misschien wel de betere ploeg. Toch had HBC, dat voornamelijk bestond uit 2e jaars Ctjes, een paar individuele spelers die hier en daar het verschil maakte. Met name  de voorstopper, die zich steeds zo wist op te stellen dat hij altijd als eerste bij de bal was, Maakte het voor ons moeilijk om te scoren.

Een uitval van HBC aan de linkerkant werd scherp voorgegeven. Bink die in al zijn ijver de bal voor de tegenstander wilde weg werken, raakte hem verkeerd en zo belande de bal achter de zeer goed keepende Sid in het doel. 1- 0 achter. Arjan kon in de rust niet anders concluderen dat wij een prima pot aan het spelen waren en dat wij zeker niet de onderliggende partij waren.

Dus de tweede helft zouden wij gewoon doorgaan en er alles uithalen wat wij in ons hadden. Voor Alessio in het bijzonder, want die was ondertussen heerlijk wat wentelteefjes naar binnen aan het werken. Energie voor 10. Helaas maakte Sid en Gijs te vroeg in de tweede helft een communicatiefoutje die meteen dodelijk werd afgestraft. Zo stonden we meteen 2-0 achter. Dit was erg jammer want dit was echt niet nodig geweest. Hierdoor was HBC natuurlijk wel enigszins bevrijd en kon wat makkelijker gaan spelen. Uiteindelijk resulteerde dit dan ook in een 3-0 verlies voor ons, maar mannen jullie mogen trots zijn op jezelf.

Het klinkt misschien gek als je verloren hebt, maar ik denk dat dit de beste wedstrijd was die jullie tot nu toe hebben gespeeld. Kop op en op naar de volgende wedstrijd. Sportieve groet en tot volgende week, Marco