Geflatteerd verloren

SVIJ JO17-1

12 november 2016 12:30

C. Beentjes

Op een koude middag in november mochten we thuis de competitiewedstrijd tegen SVIJ spelen. Na het doordeweekse beker verlies tegen ADO wilden we wat recht zetten.

We begonnen goed. Met Chris op doel ,omdat Sid nog steeds geblesseerd was.
Chris kon al vrij snel laten zien wat hij in huis had.Een moeilijke bal wist hij via een duik mooi weg te tikken tot corner. We stonden goed en konden de druk van SVIJ goed verwerken. Het kon beide kanten op. Toch kan je altijd in zo'n wedstrijd achter komen. We maken allemaal wel eens een foutje en dan kan een balletje raar rollen. Zo gebeured het ook dat Sid in plaats van de bal weg te roeien het duel wilde aangaan... De bal stuiterde echter ongelukkig en niet in ons voordeel, waardoor de speler van SVIJ nog net een tikje kon geven aan en vrijstaande medespeler. Die kon vervolgens de bal makkelijk binnen schieten. Hier kon Chris niets meer aan doen.

De tweede helft zouden we er weer vol voor gaan, want we stonden prima te spelen. En wie weet, SVIJ kon natuurlijk ook een keer een foutje maken...
Aan de strijdlust lag het niet, wij wonnen veel duels. We konden helaas onze kleine kansjes die we kregen niet afmaken. Dit ging SVIJ beter af. Zij wisten elk foutje dat wij maakte af te straffen... En zo komt het dat je verliest met 0-4 wat erg geflatteerd was.

Echt heel jammer, want jullie stonden echt goed te spelen. Chris keepte prima, Sid stond samen met Jordy, Roan en Evan geweldig te verdedigen. Onze stofzuiger Bernd wist maar van geen ophouden en onderschepte elke bal en won bijna al zijn duels. Met wat druk naar voren konden Gijs, Bink, Daan Hilbers, Nick en Jelle vanuit het middenveld het de achterhoede best moeilijk maken. Vincent en Daan Dellevoet waren lastig voor hen. Maar... het zat niet helemaal mee in de afronding.