Een geflatteerde uitslag

... (afstandschot)

Onder 17 zaterdag, JO17-1, 3e klasse 05

28 september 2016 19:30

Op een woensdagavond speelde wij onze 3e competitiewedstrijd tegen Uitgeest.
We zaten wat krap in de mensen en daarom hadden we gevraagd of Melvin met ons mee wilde doen.

Bij aankomst bleken de jongens van Uitgeest erg groot en erg veel... 18 man... Er mogen er maar 5 gewisseld worden , dus dat waren er teveel.

Hoe groot de jongens ook waren, Melvin speelde een puike wedstrijd en bood uitstekend tegenstand tegen deze reuzen. Helaas door een ongelukkige klutsbal in de achterhoede ging de bal via een speler van ons zo in de voeten van een speler van Uitgeest. Die wist goed gebruik te maken van dit buitenkansje, want van buitenspel was geen sprake. 1-0.

Uitgeest was vooral gevaarlijk vanaf de zijkanten en wist met goede voorzetten onze achterhoede voortdurend onder druk te zetten. Zo wisten zij in de 22e minuut zo'n voorzet ook te verzilveren en stonden wij met 2-0 achter. Sidney wist, met gebruik van de wind, perfecte diepe ballen te plaatsen op onze spits Jelle. In de eerste helft kreeg hij dan ook een dot van een kans, maar nadat hij de keeper al had omspeeld bleek hij teveel moeite te hebben om de bal tussen de palen te tikken...

Na een geweldige ingreep van Melvin op een doorgebroken speler, viel deze speler wat ongelukkig op de hand van Melvin die gierde van de pijn en niet meer verder kon. Een ziekenhuis bezoekje was zijn deel. (bedankt Claudia voor het brengen). Gelukkig viel het achteraf mee en bleek het een kneusing te zijn en kan hij waarschijnlijk zaterdag gewoon weer meedoen met zijn eigen team.

De tweede helft begonnen we goed en zette we meteen druk op Uitgeest en wisten we elkaar beter te vinden dan de eerste helft. En na een slim balletje van Bink kon Jelle dan eindelijk zijn goal meepikken. 2-1. We voelde dat er meer in zat. Wij hadden het beste van het spel en bleven goed voetballen en afjagen. Na wederom een slim doortik balletje van Bink en een goede pass van Jelle kon Daan Dellevoet een prachtige goal maken en ons volledig terug in de wedstrijd brengen. 2-2. Zeer verdiend op dat moment. Helaas lukte het ons niet om door te drukken. Met een gelukkig goaltje wist Uitgeest Sidney te passeren, die overigens weer geweldig stond te keepen. Deze goal bracht het geloof bij Uitgeest weer terug en met ontzettend veel geluk wisten zij de 4-2 op het bord te zetten. Dat de 5-2 vervolgens ook nog viel was zeer jammer want nu lijkt het alsof wij van de mat zijn gespeeld maar dat was zeker niet zo. De laatste goal was overigens wel erg mooi in de kruising. Jammer mannen, jullie verdiende zeker een gelijk spel, maar de wedstrijd duurde daarvoor net even te lang.