SV Wijk aan Zee JO17-1 - Onze Gezellen B2

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 06

14 november 2015 11:30

Cees Beentjes

Op een winderige zaterdag tegen de tweede in de competitie. We begonnen vol goede moed omdat we de laatste twee wedstrijden uitstekend hadden gevoetbald. De wind hadden we de eerste helft tegen, dus de ballen laag over de grond en elkaar goed inspelen was vereist. Door een wat ongelukkige bal, maar goed naar binnen snijdende tegenstander die vervolgens goed in de hoek afronde kwamen we na 4 minuten 0-1 achter. Dit kan altijd een keer gebeuren, dus we lieten ons niet uit het veld slaan. Na 8 minuten vond Gijs dat het tijd was om de natuurelementen eens te testen. Zijn afstandsschot sneed door de tegenwind en werd verkeerd beoordeeld door de keeper, die vervolgens de bal over zich heen zag vallen in de goal. 1-1. En dit was terecht gezien het spelbeeld. Toch kwamen we 1-2 achter omdat Tim achterin een man wilde uitspelen, iets wat je op die positie beter niet kan doen. Bij het kwijt raken van de bal werd Tim echter nog wel neergehaald en vlagde ik voor een overtreding. De scheidsrechter besloot het spel door te laten gaan en zo kon Onze Gezellen de 1-2 binnenschieten.   Na de rust begonnen wij uitstekend. De altijd hard werkende Bram wist door goed te storen de bal te veroveren en een geweldige voorzet te geven op Nigel. Nigel twijfelde geen seconde en wist de bal heerlijk binnen te tikken. 2-2. Op dat moment hadden wij het beste van het spel. We stonden goed en als we een keer een steekje lieten vallen stond daar altijd nog Sidney, die weer met een paar puike reddingen liet zien wat een sterke keeper hij is. Dat Bram en Nigel allebei een opgelegde kans in de eerste helft hadden laten liggen kwam ons helaas toch duur te staan in de tweede helft, want de tegenstander kreeg steeds meer geloof in zichzelf. De wedstrijd begon helemaal te kantelen toen zei na 52 minuten de 2-3 binnen schoten. Vervolgens was er een ongelukkige uitbal die snel door Onze Gezellen op een andere plek werd uitgegooid en waardoor wij nog helemaal niet goed stonden. ook hier had de scheidsrechter voor kunnen fluiten. Hij koos ervoor om door te laten spelen. Dit was helaas in ons nadeel want uit deze uitgooi werd snel een aanval opgezet waaruit de tegenstander de 2-4 kon scoren. Via een goede combinatie en dito afronding liepen zij nog verder uit naar 5-2. Jammer jongens, met iets meer geluk had het anders kunnen lopen.