IJmuiden B2 - SV Wijk aan Zee JO17-1

SV Wijk aan Zee JO17-1

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 06

7 november 2015 9:00

Een vroege uitwedstrijd tegen IJmuiden B2. Gezien de ranglijst moets dit een tegenstander worden waar we van zouden kunnen winnen. En met het goede spel van vorige week gingen we dan ook vol goede moed de wedstrijd in. We begonnen sterk, wonnen veel duels en waren vanaf het begin attenter dan de tegenstander. Door het vroeg storen op de bal, kwamen we steeds weer snel in balbezit en kon de tegenstander niet in zijn spel komen. Na een minuut of 18 kon Nigel dan ook de scoren openen op een voorzet van Jordy. De verdiende 0-1 stond op het bord. Maar we wilde meer, je voelde het langs de kant. We knokte voor elke meter, maar speelde ook gedisciplineerd. Van Bram weten we dat je hem 80 keer tegenkomt en dat hij zich nooit gewonnen geeft en van Nigel weten we dat hij een enorm koele killer kan zijn. Zet deze 2 dan bij elkaar en kijk eens wat een gevaar daar van komt. De 2e goal was hier zo'n voorbeeld van. Nigel kon prima en koel afronden op het voorbereidende werk van Bram. Ook Vincent liet zich gelden, door goed doorte storen op een communicatiestoornis tussen de keeper en de laatste man wist hij de bal nog geen minuut later binnen te tikken. 0-3 met de rust, wat een weelde, maar zeer verdiend. De tweede helft gingen we in met de afspraak dat we de 0 zouden houden en van daaruit onze voorsprong verder uit te bouwen. Achterin stond het als een huis. Na nog geen 3 minuten spelen, sommige ouders waren nog in de kantine aan een bak koffie, liet Nigel zien dat een goede spits ook oog heeft voor spelers die er beter voor staan. Na een geweldige actie lag hij de bal af op Daan Hilbers die prachtig kon afronden. 0-4. De wedstrijd was gespeeld, maar wij bleven goed voetballen, sterker nog we speelde nu met meer zelfvertrouwen en gingen nog beter combineren waardoor het voetballen nog makkelijker ging. Een corner van Bink werd binnengekopt door de 'mees'ter op het gehele veld. 0-5. En het slotakkoord was voor Bram die eindelijk zijn zeer verdiende en gegunde goal mocht maken. De actie die er aan vooraf ging was echter de mooiste van de wedstrijd. Een prachtige dieptepass van Tim op Nigel die met een geweldige kap en schaaractie zich zelf vrijspeelde maar wederom niet zelfzuchtig was en de bal op Bram gaf. Grote, grote klasse! Heren, ik heb wederom genoten van jullie. Bedankt!