SV Wijk aan Zee JO17-1 - VVH Velserbroek B1

B-junioren zaterdag, B1, 3e klasse 06

31 oktober 2015 12:30

Jasper Koelman

De wedstrijd tegen de koploper VVH. Op een ontzettend mooie dag keken wij elkaar allemaal nog eens een keer aan en gingen voor een stunt op de koploper. De afspraak was dat we niet meer op elkaar zouden zeuren en met z'n alle volop strijd zouden leveren. Dit hebben jullie helemaal waargemaakt. Wat waren wij getuige van een mooie wedstrijd!  We begonnen ijzersterk en hadden VVH vrij snel onder druk. Aan het commentaar langs de kant te horen, waren zij dit niet gewend. Zij kwamen totaal niet toe aan het spelen van hun spelletje. Dit alleen is al een compliment aan jullie. Toch waren zij gelukkiger dan wij, het is ons namelijk niet gegund om te scoren... En daar komt die voetbalwet weer om de hoek kijken... Als je ze aan de ene kant niet maakt, dan valt hij aan de andere... En zo geschiedde! Om het zelfs nog een beetje erger te maken, ook nog eens in de laatste minuut van de eerste helft. Even heb ik gevreesd of jullie je koppie zouden laten hangen. Maar niets was minder waar. De tweede helft speelde jullie nog dreigender en kwam VVH helemaal niet meer aan spelen toe. Tot frustratie van de leider van VVH die zich afvroeg waarom zijn team zo slecht speelde. Buiten het feit dat ik iedereen een geweldig compliment wil maken en liever niet iemand in het bijzonder, is het wel leuk om de bank van de tegenstander even te citeren: ...Als zij elf van die aanvoerders (lees Mees) hadden gehad, zouden we zeker nooit hebben gewonnen!... Dat de wedstrijd uiteindelijk afloopt in een 0-2 uitslag omdat zij wederom zeer gelukkig in de laatste minuut van de tweede helft konden uitbreken. Dit omdat wij toen helemaal vol op de aanval gingen om te proberen er nog een gelijkspel uit te halen, mocht de pret niet drukken.  Mannen, jullie hebben gewoon geweldig gespeeld en als jullie dit vasthouden, dan worden de komende wedstrijden voor onze tegenstanders niet leuk!