Bloemendaal 1 (zon) - SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Bloemendaal 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

4 oktober 2015 14:00

Dijen, P.J. van

Onbekend

Wijk aan Zee heeft gisteren na vier duels zonder winst eindelijk de eerste competitiezege van dit seizoen geboekt.

Bloemendaal werd overtuigend met 3-0 verslagen.  Dit was een dikverdiende overwinning. Deze punten zijn heel lekker en wij hadden ze ook keihard nodig’’, zei trainer Arvid Smit na de wedstrijd.

De Beverwijkse trainer wist dat het duel erg belangrijk was. Beide teams wachten voorafgaand aan het treffen nog op de eerste zege en bij een nederlaag werd de onrust wel erg groot.  In de beginfase was er te zien dat er veel op het spel stond.

Wijk aan Zee had een prachtige treffer van Thijs Hittema nodig om over de zenuwen heen te komen. De aanvaller krulde een bal vanaf twintig meter in de kruising en zorgde ervoor dat de ploeg uit de kustplaats met een voorsprong de rust in ging.

In de tweede helft kwam Wijk aan Zee volgens Smit niet meer in de problemen.  Jim de Pagter en Mathijs van Hooff maakten de treffers  en schoten ons in veilige haven.’’  De coach zag na de openingstreffer van Hittema een last van zijn ploeg afvallen.   Ik had na dat doelpunt geen moment het idee dat we nog uit handen zouden geven en dat was in eerdere wedstrijden wel anders. ‘’

Volgens Smit waren de drie punten broodnodig.  Het gaat toch in de koppies spelen dat we hiervoor wel punten verdienden, maar ze niet kregen.  Dit was een cruciaal duel.

bron: NHD