SV Wijk aan Zee 1 (zon) - United/DAVO 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

United/DAVO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

6 september 2015 14:00

Tiesinga, R.

Onbekend

De eerste competitie wedstrijd is gelijk tegen een van de top 3 kandidaten, United/DAVO heeft zich flink versterkt na de degradatie uit de 2e klasse. SV Wijk aan Zee kwam helaas met blessures uit de bekerronde vandaan, zonder Jesper, Mike, Joost en Jim stond een lastige middag te wachten.

Het duel begon heel spectaculair na wat kansen voor Wijk aan Zee, was het United/Davo die op voorsprong kwam door een penalty in de 6e minuut.  De Schalkwijkers konden maar kort genieten want een paar minuten later werd onze nieuwe aanwinst Steven Kuilman licht getoucheerd maar voldoende voor scheidsrechter Tiesinga om een penalty te geven.  Huib de Vries maakte dit beheerst af 1-1.

In de eerste helft hadden beide teams wat kansen op een voorsprong waarbij United/DAVO een licht overwicht had, maar door wederom voortreffelijk keeperswerk hield Danny zijn doel schoon. Zeker zijn actie in de 43e minuut behoede Danny met zijn katachtige reflex en met hulp van een verdediger zijn team voor een achterstand.

In de 2e helft waren de rollen omgedraaid, Wijk aan Zee was nu veel gevaarlijker, een kwartier na rust kwam Wijk aan Zee op voorsprong, wederom Steven Kuilman ging door op rechts en werd aangetikt. Scheidsrechter Tiesinga wees opnieuw naar de stip. De keeper redde in eerste instantie de inzet van Huib maar in de rebound was het toch Huib die Wijk aan Zee op voorsprong zette.

Een paar minuten later was het Mathijs van Hooff die de 3-1 maakte en vlak daarna was United/Davo rijp voor de sloop, schoten uit de tweede lijn gingen net mis, Lex Aardenburg uit de draai op de binnenkant paal, en vlak daarna kwam Lex net een teenlengte tekort bij een strakke voorzet.

Tot ver in de blessuretijd was er weinig aan de hand en Wijk aan Zee leek zijn eerste drie punten binnen te halen. Maar in de 94e minuut van de wedstrijd schoot United/Davo op de arm van een van onze verdedigers en de 4e penalty van deze middag was een feit.  Helaas was Danny kansloos op het strak ingeschoten schot van aanvoerder Ket Bruce (vorig seizoen EDO/topklasse)

Maar tot overmaat van ramp kopte de twee meter lange invaller Augustine (ook EDO) in de allerlaatste seconden tegen de touwen.  Trainer Arvid Smit was woest, dit mag je niet meer weggeven, maar na de wedstrijd ook trots op zijn elftal, wij hebben alles gegeven en laten zien dat wij niet minder zijn dan de nummer 1 kampioenskandidaat aldus Smit na de deceptie.

Volgende week Limmen die heel gelukkig won van een sterk Bloemendaal.