Assendelft 1 (zon) - SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Assendelft 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 042

23 augustus 2015 14:00

Smit, N.B.

SV Wijk aan Zee heeft kunnen stunten bij Assendelft. De ploeg van trainer Arvid Smit won gistermiddag met 2-0 op bezoek bij de tweede klasser in het beker toernooi.

Hoewel Assendelft in de eerste helft de betere ploeg was, stond Wijk aan Zee met 1-0 voor bij rust. Cebrail Ozkam opende de score op knap aangeven van Mike Niesten.

Na de pauze was het duel meer in evenwicht maar weer konden alleen de bezoekers scoren.  Hidde Fenenga maakt uit een vrije trap de 2-0.

Voor ons is dit een heel goed resultaat'', zei Smit na afloop.  ,,Assendelft verdiende over de hele wedstrijd meer dan wij, dus het is knap dat we dan toch de drie punten hebben gepakt tegen een tweede klasser.

Het was een uitstekende teamprestatie, en daarnaast ook een uitstekende start van het bekertoernooi, want Assendelft is de zwaarste opponent in onze poule en we zitten nog vol in de voorbereiding.  Zandvoort en Overbos zijn de andere tegenstanders in deze groep. (Overbos won met 6-1 de eerste wedstrijd tegen Zandvoort).

Woensdag om 20:00 ontvangen wij Overbos.