Blauw Wit (W) B1 - SV Wijk aan Zee JO17-1

SV Wijk aan Zee JO17-1

B-junioren, B1, Groep 3 14

21 november 2015 11:00

Inhaalwedstrijd voor de beker. Na een nacht vol regen ging de wedstrijd gelukkig door. En dat we er zin in hadden bleek al snel. Na nog geen 4 minuten kon Nigel de bal inkoppen na een prima vrij trap van Bink. We waren gretig en stoorde uitstekend door op de bal. Door Bram terug te laten zakken op het middenveld bleek een uitstekende zet van John. Bram, die energie voor tien heeft , werkte zich weer een slag in de rondte maar voelde zich als een vis in het water op deze positie. Hij kon al zijn energie kwijt. Dit kwam allemaal ten goede voor het team. Elke slag op het middenveld werd gewonnen omdat iedereen kort op elkaar kon verdedigen. Mocht de tegenstander er doorheen glippen, dan stond Mees al klaar om ze op te vangen en daarna hadden we nog Tim daarachter. Ook de zijkanten stonden volledig op slot met de uitstekend spelende Chris, Sam en Julian. Dat Sid een keer moest laten zien dat hij een geweldige keeper is, was voor hem ook wel leuk. Het afjagen leverde keer op keer balbezit op voor ons. Zo kwam het ook dat Bram zelf de bal af kon pakken van de tegenstander en koelbloedig afrondde. 0-2. En met deze uitslag gingen we de rust in en waren we zelfs nog te lief voor de tegenstander. Maar het was niet meer dan terecht dat wij jullie in de kleedkamer al een dik compliment maakte voor het vertoonde spel. Er werd perfect positiespel gepeeld en uitstekend voor elkaar gewerkt. De tweede helft ging met dezelfde passie. Nigel mocht op een perfecte voorzet van Jelle de 0-3 binnen brengen en diezelfde Jelle wist een balletje breed te leggen op Bram die over de bal heen stapte waardoor Bink een prachtig afstandsschot op doel kon schieten waarop de doelman geen antwoord had. 0-4. Niet veel later kon Bink via een corner de bal panklaar op het hoofd van Nigel neerleggen. 0-5. Wat een weelde! Toch kon de tegenstander een keer profiteren van wat onachtzaamheid van onze kant en lieten zij Sidney kansloos. 1-5. Daarna lieten Bram en Nigel zien dat zij elkaar uitstekend kunnen vinden. Dit keer was het Bram die mocht afronden op een pasje van Nigel. 1-6. Maar, de koek was nog niet op. Daan Hilbers mocht de mooiste goal van de dag maken. Op aangeven van Jelle wist hij met een schot van zo'n meter of 20 de keeper te verschalken. De keeper sprong nog wel maar kon deze perfect geplaatste bal gewoon niet keren. Jongens het was genieten! Bedankt!