Purmerend C2 - SV Wijk aan Zee JO15-1

SV Wijk aan Zee JO15-1

C-junioren zaterdag, C1, 2e klasse 20

7 maart 2015 12:30

Een uitwedstrijd tegen Purmerend C2. Met 12 man vertrokken we naar Purmerend. Dat is dus maar 1 wissel. Nog voor de warming up gaf Alessio aan zich niet lekker te voelen... Oeps, dat zou betekenen dat we helemaal geen wissel meer zouden hebben. Maar Alessio zou het proberen en kijken waar zijn schip zou stranden. We mochten wederom op kunstgras spelen. De eerste 10 minuten gingen niet slecht, en wij kregen het gevoel dat er wel wat te halen viel tegen dit Purmerend. Zo scoorde wij ook de eerste goal via een prima pasje van Nigel op Daan Dellevoet, die prachtig afronde. 0-1. Maar met een scherpe dieptebal van de tegenstander en een sprintduel met daaruit een ongelukkige val van Cody, die daarbij de tegenstander meenam, kon de scheids niet anders beslissen dan een rode kaart te geven voor het neerhalen van een doorgebroken speler. Zwaar maar wel terecht vanuit zijn standpunt. Nu stonden we nog maar met z'n tienen op het veld met de zieke Alessio. Een overwinning was nu wel ver weg... Toch leek het wel of deze rode kaart ons extra werklust gaf. We knokte voor elke bal en iedereen deed stinkend zijn best. Raar maar waar, we kwamen eerst nog gelijk en zelfs achter.. Een voorzet van de zijkant waarop Sid verkeerd timede belande op het hoofd van een tegenstander die de bal in de goal kopte. 1-1. Bij een andere voorzet lieten we sommige spelers veel te vrij staan. We houden het er maar op dat iedereen nog even moest zoeken naar zijn positie omdat we maar met z'n tienen waren. Nog voor rust betaalde het harde werken zich uit. We stonden goed met Jelle in de achterste linie die van daaruit goed inschoof naar het middenveld. Een prachtige pass van Jordy in de diepte op Nigel werd door Nigel koelbloedig afgerond. En zo stond het 2-2. Het geloof in een overwinning was terug. we drukte door. De onstuitbare Daan Dellevoet vloog wederom langs de gehele linkerkant na een dieptebal van Sidney en wist zelfs de 2-3 aan te tekenen. In de rust zeiden we al dat Daan wel eens een betere tegenstander zou kunnen krijgen  in de vorm van de beste speler bij hun, de aanvoerder. Tevens spraken we af dat we hier de winst niet meer zouden weggeven, ook al speelde we met 10 man.  De tweede helft begonnen we weer goed. Daan Dellevoet werd inderdaad wel beter in de gaten gehouden, maar dat zorgde er weer voor dat ander mensen wat meer ruimte kregen. Zo kon Jordy namelijk prachtig scoren over de keeper heen na een net zo prachtige omhaal achtige voorzet van Nigel. 2-4. Het was genieten.  Net op het moment dat ik Alessio wilde wisselen om hem eindelijk rust te geven, raakte Daan Dellevoet geblesseerd. het werd een grote slijtage slag, maar we hielden stand. Ook Jelle moest ik weer wisselen nog voor ik Alessio kon wisselen, want ook hij raakte  geblesseerd maar kon later toch weer invallen. 5 minuten voor tijd werd het nog echt billenknijpen, want op een afstandsschot die van richting veranderde kon de geweldig keepende Sid ook geen antwoord meer geven. Eindstand 3-4.  Wat een wedstrijd! Wat een kerels. Wat een strijd heb ik vandaag gezien. Applaus voor jullie allemaal. Het was genieten! Na een goed gesprek met de scheids werd de rode kaart van Cody niet op het formulier gezet. Top scheids! Mannen, doe mij volgende week weer zo'n wedstrijd.