SV Wijk aan Zee 1 (zon) - ZSGOWMS 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

ZSGOWMS 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

12 april 2015 14:00

Genderen, J.A.H. van

Wijk aan Zee heeft zondagmiddag een knappe overwinning geboekt tegen titel-kandidaat ZSGO/WMS. De ploeg van Arvid Smit stapte na een oersaaie eerste en een boeiende tweede helft met een 3-1 zege van het veld.

Het was de derde keer dat beide ploegen tegenover elkaar stonden dit seizoen. Uit werd met 3-1 verloren, maar wegens onreglementair opstellen van oud prof Maceo Rigters moest die wedstrijd worden overgespeeld, met een 0-0 gelijkspel als resultaat.

Ook in de thuiswedstrijd leek het duel lang op een 0-0 wedstrijd. In de gehele 1e helft viel er nauwelijks een kans te noteren.  In de slotfase was er wel voor beide ploegen een mogelijkheid. ZSGO/WMS-spits Rigters speelde zich in de Wijk aan Zeese zestienmeter knap vrij, maar schoot vervolgens de bal richting het weiland.  In de tegenstoot ging Lex Aardenburg goed door, maar zijn voorzet was net te scherp voor Jim de Pagter.

In de tweede helft gingen de Amsterdammers nadrukkelijker op zoek naar de broodnodige treffer, zo moest keeper Danny Burger tot tweemaal toe de bal onder de lat vandaan tikken.

Uiteindelijk kwam Wijk aan Zee op voorsprong. Aardenburg dribbelde halverwege de helft van ZSGO/WMS en vond De Pagter. Die stuitte vervolgens met zijn poging op doelman Randy Sanches. Maar in de rebound was het Mathijs van Hooff die de zogeheten patstelling doorbrak.  Tien minuten later kwam de thuisploeg ook op 2-0 nadat Chris Dolger van ZSGO/WMS hands maakte in zijn eigen strafschopgebied.  Aardenburg schoot van elf meter onberispelijk raak.

De Amsterdammers gingen meteen op zoek naar de aansluitingstreffer en kregen een hoekschop. Die werd door Wijk aan Zee afgeslagen en wat volgde was een counter uit het boekje; De Pagter speelde de bal diep op Van Hooff die het overzicht bewaarde en de bal in een vloeiende beweging aflegde op Thijs Hittema.

In de tweede minuut van de blessuretijd kwam ZSGO/WMS nog terug tot 3-1.  Rigters, oud speler van ondermeer Jong Oranje, NAC en Blackburn Rovers, liet doelman Burger kansloos met een prachtig schot vanaf de rand van de zestien..

Het was een ietwat geflatteerde maar wel di verdiende zege", vertelde Smit na afloop.
,,We hebben twee keer eerder tegen ze gespeeld dit seizoen, dus we weten waar hun kracht ligt.  En de vermoeidheid speelt bij hun ook een rol omdat ze zoveel wedstrijden moesten inhalen. Vandaar dat we ze in de omschakeling wilden aanpakken, en dat lukte", aldus de trainer die na zestig minuten naar de kant werd gestuurd: ,,Iets teveel emotie, maar ik neem het op de koop toe.

Bron: NHD Derk Bruger