SV Wijk aan Zee 1 (zon) - Blauw Wit Amsterdam 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

Blauw Wit Amsterdam 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

30 november 2014 14:00

Floor, R.

Tegen de nummer 14 van de 3e klasse was er een kans om aan het doelsaldo te werken, dat ging in de 1e helft ook goed, met een ruststand van 4-0 (Lex 2x-Hidde-Jim) en met goed voetbal in de eerste 30 minuten hoopte de toeschouwers op een volle tribune op dubbele cijfers.  Helaas de 2e helft in de stromende regen bracht niet wat de toeschouwers hadden gehoopt.  Lange tijd bleef het 4-0,en pas de laatste 10 minuten werd het door Huib en Lex (zijn 3e) toch nog een mooie 6-0 overwinning.

NHD Jaap Koper

Scheidsrechters zijn ook maar mensen. Dat bleek gistermiddag maar weer eens toen leidsman Floor zich nogal opwond over zijn voorbereiding op de wedstrijd. Voorafgaand aan elke wedstrijd moet een arbiter het wedstrijdformulier van zowel de thuisploeg als de bezoekende ploeg goedkeuren.  Een vertegenwoordiger van Blauw wit die deze afhandeling moest doen liet lang op zich wachten. Floor wachtte er niet op en ging drie kwartier voor aanvang van de wedstrijd het veld op. Voor een deel was daar wellicht al het lot bezegeld van de ooit zo illustere Amsterdamse voetbalvereniging.

Op het veld nam Wijk aan Zee geen halve maatregelen. Er moest gewonnen worden, omdat de degradatiestreep wel erg dichtbij kwam.  De toeschouwers zaten nog maar koud op de tribune of de bal lag na een minuut al in het net van Blauw Wit.
Lex Aardenburg kreeg de bal uit een ingooi en schoot deze droog achter de keeper.

Even later was het Jim de Pagter die de lat trof. De verdedigers van de Amsterdammers konden even opgelucht ademhalen, maar daarna was het toch weer raak. Thijs Hittema gaf de bal op Hidde Fenenga en die haalde direct uit: 2-0

Na deze tweede treffer leek Wijk aan Zee in te slapen. Opmerkelijk was het moment voorafgaand  aan de derde doelpunt toen keeper Danny Burger vond dat zijn ploeg te slap speelde. Direct na de uitbarsting, scoorde De Pagter 3-0.  De 4-0 volgde binnen drie minuten toen Aardenburg profiteerde van een verdedigingsfout.

Na rust kreeg Wijk aan Zee een aantal dotten van kansen. Aardenburg en Huib de Vries voerden de score nog op tot 6-0 waarbij de laatste treffer voortkwam uit een strafschop.

Trainer Arvid Smit was na afloop tevreden, omdat er wat op het spel stond. ,,Zes ploegen maken hier de dienst uit en wij strijden om plaatsen zeven, acht of negen.  Daarom was het een belangrijke pot'', was het antwoord.