SV Wijk aan Zee 1 (zon) - AGB 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

AGB 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

12 oktober 2014 14:00

Pasman, J.M.

Hoogtepunten ;

4e min
Goede actie Jim de Pagter met een strakke bal voorlangs maar door iedereen  gemist

6e min
Doorgebroken speler via de linkerkant, maar Danny komt goed zijn doel uit

15e min
Voorzet Huib, maar door de vrij voor de keeper staande Lex net overgetikt

23e min
AGB komt op links goed door maar de speler schiet de bal voorlangs

26e min
Lex vrije doortocht naar de keeper maar de achtervolgende verdediger stuit hem

29e min
Hoge bal in de pot, maar Danny heerst in de lucht

33e min
AGB schiet net over

34e min
Zeer goede aanval Wijk aan Zee, Jim tikt naar Huib die hem vervolgens rechts diep geeft op de instormende Jesper die goed haalt maar de paal stond in de weg

39e min
Aanval AGB over de rechtervleugel, de rechterspits breekt door maar Mathieu zet er knap tussen.

44e min
Vrije trap voorlangs AGB

46e min
Thijs krijgt kans om uit te halen maar een verdediger van AGB blokt het schot en vlak daarna krijgt Mike Niesten een kans om te schieten maar de bal komt recht in de handen van de keeper.

rust ------------------------------------   0-0

51e min
Schot AGB, maar Danny tikt de bal knap uit de kruising

53e min
Zelfde situatie als in de 51e minuut

55e min
Vrije trap Cebrail, die hard langs de paal gaat 1-0

56e min
Knappe actie Cebrail, met een mooie voorzet op de vrijstaande Mathijs, maar helaas raakte Lex de bal onderweg en hierdoor was het buitenspel

65e min
Vrije trap AGB op de achterlijn van de 16, eindigt  op de buitenkant paal

73e min
Penalty AGB na een kleine duw van achteren, penalty werd nog geraakt door Danny maar net niet genoeg 1-1

77e min
Corner AGB van de rechterkant, bij de 2e paal ingekopt en de bal eindigt in de kruising 1-2

84e min
Rood voor trainer Arvid Smit na commentaar op de matige fluitende scheidsrechter

85e min
Kopbal AGB, goed gestopt door Danny Burger

90e tot 94e min
Serie corners Wijk aan Zee die niks opgeleverd

Na de wedstrijd krijgt Thijs Hittema nog rood wegens commentaar op de leiding
Helaas een onnodige verlies partij tegen een fysiek harde tegenstander.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wedstrijdverslag NHD  Jelle Dijkstra

Het wil maar niet lukken in Wijk aan Zee. Gisteren leed de ploeg van Arvid Smit tegen AGB alweer het derde verlies op rij.  We wisten dat we tegen drie zware tegenstanders moesten, maar met nul uit drie komen wij niet eens in de buurt van onze doelstelling'', zei Arvid Smit na afloop.  Ik ben er echt doodziek van .''  Smit zag uiteindelijk vanaf de tribune hoe zijn Wijk aan Zee met 1-2 verloor van de ploeg uit Amsterdam. Halverwege de tweede helft werd hij door scheidsrechter Pasman van zijn plek gestuurd. Smit, die naar eigen zeggen in zijn betaald voetbalcarrière nog nooit een rode kaart heeft gehad, was niet blij met die beslissing.

,,ik wil helemaal niet op de scheidsrechter vloeken of klagen, maar dit sloeg nergens op. Ik sprak gewoon met mijn speler, maar volgens mij dacht de scheidsrechter dat ik het tegen hem had.

De rode kaart was een extra negatieve stempel op een wedstrijd waarin Wijk aan Zee afwisselend speelde. De ploeg begon niet lekker aan de wedstrijd. Het kleurrijke team uit Osdorp domineerde het spel en werd geregeld gevaarlijk. Gelukkig voor de thuisploeg stond Danny Burger tussen de palen. Hij voorkwam meermaals dat zijn ploeg tegen een vroege achterstand aankeek.

Wijk aan Zee moest het hebben van de counter. Een lange bal naar voren van Jesper Voorintholt, na een kwartier voetballen, veroorzaakte gevaar voorin.  Lex Aardenburg probeerde te scoren met een omhaal, maar de bal ging net aan over en naast.

Na ruim 20 minuten raakte Cem Ozdemir (AGB) geblesserd aan zijn hamstring. Een groot gemis voor de bezoekers, die vanaf dat moment een stuk slechter speelden.

Wijk aan Zee kreeg meer balbezit en grotere kansen. Een "Lucky shot" van Jesper Voorintholt belandde tegen de paal. Een afstandschot van Aardenburg op slag van rust, kon nog maar net worden gekeerd door doelman Yavuz.

Na rust nam Wijk aan Zee terecht de leiding. Een vrije trap van Cebrail Ozkam werd van richting veranderd en belandde in het net achter de doelman.

Wat duw en trekwerk halverwege de tweede helft gooide roet in het eten. Scheidsrechter Pasman legde de bal op de stip, waarna Nessie IMac zijn ploeg weer op gelijke hoogte zette. Die klap bleek voor Wijk aan Zee te groot.

De thuisploeg kreeg geen grote kansen meer. Lesley van Dams deelde uiteindelijk de genadeklap uit.  Na een corner van IMac kopte hij de 1-2 achter Burger.

Wijk aan Zee eindigde met elf man op het veld, maar na het laatste fluitsignaal bekeurde Pasman aanvaller Thijs Hittema met een rode kaart na commentaar op de leiding. Met het verlies zakte Wijk aan Zee naar de 9e plek met 6 punten uit 6 wedstrijden. Smit: ,,We hebben nu een week rust. Ik hoop dat het ons goed zal doen en dat we dit daarna weten om te buigen.