SV Wijk aan Zee 1 (zon) - RODA 23 1 (zon)

SV Wijk aan Zee 1 (zon)

RODA 23 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

28 september 2014 14:00

Drost, T.

Wijk aan Zee heeft gisteren niet voor een verrassing kunnen zorgen tegen koploper Roda'23. In de kustplaats was de ploeg uit Amstelveen met 4-0 te sterk.

Het team van Arvid Smit is bezig aan een goed seizoen. De eerste wedstrijd ging nog verloren maar bij de laatste twee wedstrijden was Wijk aan Zee overtuigend de sterkste.

Gisteren was dit in de beginfase niet anders. De eerste grote kans was voor de thuisploeg.  Een voorzet van Mathijs van Hooff belandde bij Lex Aardenburg wiens halve omhaal net over het doel ging.

Niet veel later had Aardenburg weer een kans om zijn ploeg op voorsprong te schieten. Tussen twee verdedigers in controleerde hij een hoge bal, maar schot het speeltuig naast het doel van keeper Mike van Zwieten.

Na ruim een half uur voetballen legde scheidsrechter Drost de bal plotseling op de stip, na een vermeende overtreding van Yannick Groot op Roda spits Crombeen die makkelijk was gaan liggen.  Doelman Danny Burger was kansloos tegen de penalty van Damien de Vegt.

Wijk aan Zee gaf niet op, maar twee gele kaarten verder was het wederom een aanvaller van Roda die de stand op het scorebord veranderde. Op slag van rust maakte Roy van Essen 0-2.

Eenmaal uit de kleedkamers was er niet veel meer over van het spel van Wijk aan Zee. waar de thuisploeg eerst nog voor gevaar zorgde, was het spel nu slordig en ondoordacht.

Na 65 minuten voetballen kwam dan ook de 0-3, via de Vegt.  De spits liep samen met invaller Tim Engeln alleen op doelman Burger af, maar koos voor zichzelf.

Drie minuten later gooide Wijk aan Zee definitief de handdoek in de ring. Een lob bal van Engeln kwam keurig achter de doelman terecht. Het had weinig gescheeld of het was ook nog 0-5 geworden. Een steekbal van Van Essen op De Vegt kwam aan, maar doelman Burger was het tweetal te slim af.

De wedstrijd eindigde voor Wijk aan Zee uiteindelijk met tien man. Invaller Coen Brand verpestte een slechte - maar geen dramatische - wedstrijd van de thuisploeg met een nare overtreding op De Vegt.

De doelstelling blijft het linkerrijtje''', vertelde trainer Arvid Smit na afloop. Hij was niet ontevreden over het spel van zijn ploeg. ,,In de rust had ik het idee dat wij nog wel kunnen winnen, maar na de 0-3 moet je gewoon realistisch zijn.

Bron:  Jelle Dijkstra NHD