SV Wijk aan Zee JO15-1 - Velsenoord C1

C-junioren, C1, Groep 3 48

6 september 2014 12:30

Onbekend

Lekker weer en een prima grasmat zorgde voor de ideale condities om er weer een leuke wedstrijd van te maken. Onze buren uit Velsenoord begonnen sterk en wij wat rommelig... Het leek wel of wij zenuwachtig waren. Dit resulteerde in een achterstand. Een prima aanval van Velsenoord werd goed afgerond. 0-1. Gelukkig hergrepen wij ons snel, en lieten we de bal weer het werk doen. Gewoon simpel en goed overspelen zorgt er nu eenmaal voor dat je meer balbezit hebt, en dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Er ontstond steeds meer druk op het doel van Velsenoord en een doelpunt kon dan ook niet uitblijven.

Vanuit een corner en een daarna prima voorzet scoorde Nigel de 1-1. Nu leek alles in ene weer vanzelf te gaan, alles klopte weer. Prachtige opbouw van achteruit en combinaties vanuit het middenveld, waaruit vervolgens onze buitenspelers langs hun tegenstanders glipte en prefecte voorzetten gaven. De ene voorzet was nog mooier dan de ander, of ze nou van Daan Dellevoet, Jordy of Nigel kwamen. Als een echte spits wist Daan Hilbers hier goed gebruik van te maken en kon zo 2 keer scoren. Maar dat je ook kunt scoren vanuit de tweede lijn liet Roan zien, met de mooiste goal van de dag! Een prachtig schot in de kruising! Met 4-1 gingen we de rust in.

Na rust was Velsenoord gebroken en konden zij aanvallend niet veel meer brengen. Wij wisten nog wel 4 keer te scoren. Bink maakte de 5-1 maar daarna werd het de Daan Dellevoet show... Opa Jos was helaas al weg... Daarom zet ik het hier graag zwart op wit voor Daan, zodat je dit aan opa Jos kan laten lezen! De eerste echte hattrick van het seizoen is gemaakt door Daan en hoe. Tegenstanders uitspelen alsof ze er niet stonden en hard maar gericht afronden. Bam! Wat een finale in een van onze kant weer geweldige wedstrijd.

Jullie vragen elke keer wie is de man van de wedstrijd, maar als jullie zo spelen zie ik juist een team dat de man van de wedstrijd moet zijn. Jongens ik heb weer genoten. Tot volgende week.