VVC C5 - SV Wijk aan Zee JO15-1

SV Wijk aan Zee JO15-1

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 33

12 april 2014 12:00

Met prachtig weer en wat pijntjes in de gelederen vertrokken we naar VVC. Zij stonden 2e en wij 3e. we zouden er alles aan doen kom te proberen de wedstrijd te gaan winnen want wij willen graag 2e worden nu we geen kampioen meer kunnen worden.

Uit diverse bronnen hadden wij doorgekregen dat zij een zeer goede spits hadden en dat het met de rest van het team wel meeviel... Dit bleek niet helemaal waar te zijn. Na een goede warming up begon dan eindelijk de wedstrijd.

Jongens ik moet jullie zeggen, jullie speelde de beste eerste helft die ik tot nu toe van jullie heb gezien. Met goed voetballen n veel pressing op de bal maakte wij het de tegenstander heel erg moeilijk. We voetbalde echt als een team. Hoe erg jammer het dan ook was dat zij toch de 1-0 konden maken. Groot compliment voor de manier waarop jullie daarna meteen de draad weer oppakte. Met een geweldige goal van Jelle, die na een redding van de keeper, die daardoor vervolgens te ver voor zijn goal stond, de bal fantastisch over een afstand van 20 meter in het doel wist te schieten. 1-1 en terecht, want jullie speelde echt heel goed.

Wonderlijk was het eigenlijk dat we weer achter kwamen door een goal die die jongen zijn hele leven niet meer gaat maken. Een bal die te ver achter hem kwam belande op zijn hak en verdween miraculeus in het doel.

Zo gingen we de rust in en daar werd in de kleedkamer al een beetje duidelijk dat deze eerste helft zijn tol begon te betalen... iedereen had last van pijntjes... Zo begin je een seizoen met 18 man maar moeten we constateren dat wij voor deze wedstrijd zelfs te kort kwamen, daar wij deze wedstrijd eindigde met 10 man. Ik hou het op de groeispurt waarvan vele jongens in ons team last van hebben...

Die tweede helft werd dan ook eigen lijk een deceptie. Vol goede moed stapte we nog wel het veld in. Maar de vrij snelle 3-1 en een wat cruciale rol van de grensrechter en de daarop reagerende scheids, deed vele kopjes laten hangen. En zo kwam het dat deze wedstrijd uit liep naar een geflatteerde 1-8... Mannen houd moed, want wat ik de eerste helft zag was echt fantastisch. Sportieve groet, Marco