Limmen 2 (zon) - SV Wijk aan Zee 2 (zon)

Limmen 2 (zon)

SV Wijk aan Zee 2 (zon)

Mannen zondag, 2, 3e klasse B

23 februari 2014 11:00

Speerstra, P.

Nadat de eerste twee wedstrijden na de winterstop in een nederlaag eindigden, zouden de drie punten zeer welkom zijn.  Dit zou dan moeten gebeuren tegen de nummer 3 op de  ranglijst, een lastige maar zeker geen onmogelijke opdracht want de thuiswedstrijd eindigde in een gelijkspel.

Na een rommelige voorbereiding op de wedstrijd, met Hidde die 10 minuten voor tijd werd gevraagd of hij mee wilde doen en nieuwe aanwinst Rick Aardenburg die zijn pasje kwijt was.

In de eerste helft was Wijk aan Zee de betere en in tegenstelling tot Limmen creëerde Wijk aan Zee een aantal grote kansen maar het vizier stond niet op scherp.  Er leek niks aan de hand tot Limmen vlak voor rust  een vrije trap kreeg  op een kleine 20 meter van het doel. Deze werd voortreffelijk ingeschoten en liet keeper Jeroen van Doesburg kansloos. Wijk aan Zee ging met een 1-0 achterstand de rust in.

Met Thom die meteen na de rust inviel ging Wijk aan Zee op zoek naar de gelijkmaker. 10 Minuten na de rust werd Thom op de rand van het strafschopgebied neer gehaald  en de scheidsrechter floot terecht voor een strafschop. De penalty werd benut door Jelle .

Kort daarna zette Calvin met een schitterende schot in de kruising Wijk aan Zee op een voorsprong. Met nog een half uur te spelen probeerde Limmen de gelijkmaker te scoren.

Ze waren een aantal keer gevaarlijk uit dode spelsituaties en dachten zelfs even de gelijkmaker te hebben gescoord, maar deze werd terecht afgekeurd wegens buitenspel.

Wijk aan Zee hield stand en boekte een verdiende overwinning en gaat zich met een goed gevoel op maken voor de belangrijke wedstrijd tegen Koedijk.