SV Wijk aan Zee 2 - Meervogels'31 2 1-2

8 december 2013 11:00

Beentjes, J.L.M.

Onbekend

Zondag 8 december 09:45 – Nog even snel een bakkie koffie voor we de bespreking in gaan. Met een uitstekende pot tegen de oud koploper (7-2 winst)in de koppies, stond vandaag de nieuwe koploper op het progamma. Met Mike N. en nieuwe vaste aanwinst Magdy N. in de basis moesten alleen de puntjes nog even op de i gezet worden en nog even benadrukt worden dat we met Mike H. en JELLE toch wel erg veel snelheid op de zijkanten hebben.

Met een brede selectie, een goeie warming-up, moesten alleen de pasjes nog even gecontroleerd worden voordat de wedstrijd tegen Meervogels dan eindelijk van start kon gaan.

De 1e 30 minuten ging de wedstrijd gelijk op met kansjes over en weer. Rond de 35e minuut was het dan toch SV Wijk aan Zee dat tegen een 0-1 achterstand aankeek. Een voorzet die van richting werd veranderd waardoor keeper Kak twijfelde, Ramon net tekort kwam in het luchtduel, lag de bal ondanks dat Robbin hem nog licht toucheerde in het doel. Tot aan de rust heeft Wijk aan Zee een paar kansjes gehad maar waar het vorige week tegen Alkmaarse Boys niet aan te kort schoot, waren we vandaag erg ongelukkig in de afronding.

Met de warme thee in de buik, een verse wissel aan de kant van SV Wijk aan Zee en wat motiverende woorden van de trainer stonden we weer klaar voor de 2e helft. Snel die gelijkmaker maken dat was het advies. Maar ook in de 2e helft leek het maar niet te lukken aan de kant van de rood gele leeuwen. Rond de 60e minuut was het voor de 2e keer raak voor de bezoekers, een goeie actie vanaf de zijkant werd goed teruggelegd op de spits van meervogels die daarna vanaf randje 16 meter goed strak in de lange hoek schoot en keeper Robbin kansloos achterliet . Het was mooi om te zien dat ondanks de 0-2 achterstand de koppies niet gingen zakken en we samen streden voor de aansluitingstreffer.

Een goeie combinatie tussen middenvelders en aanvallers met een prachtig slotakkoord van Calvin die de bal verwoestend in het dak van het doel schoot. Het was jammer dat het doelpunt net te laat kwam om meervogels helemaal met de rug tegen de muur te zetten en er nog een puntje uit te slepen. Waardoor je zag dat er toch wat bedroefde gezichten het veld afgingen nadat de scheidsrechter voor het eindsignaal had gefloten.

In de kantine kon je dan ook goed zien dat er 2 mensen echt met het resultaat in de maag zaten en hun verdriet dan ook weg probeerde te drinken. Nou Calvin en Web ik denk dat ik jullie met gerust hart kan vertellen dat we met een goed gevoel op de afgelopen 3 wedstrijden kunnen terug kijken en we met opgeheven schouders naar alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop kunnen kijken.

SV Wijk aan Zee 1 – 2 Meervogels    (0-1)