Sv Wijk aan Zee verliest club icoon

1 maart 2021 19:45

Sv Wijk aan Zee verliest club icoon

Op zaterdag 27 februari is na een kort ziekbed Cees Valk overleden. Cees kreeg twee weken eerder te horen dat hij ongeneeslijk was. Cees is slechts 72 geworden. Sv Wijk aan Zee en het bestuur heeft geschokt kennisgenomen van zijn overlijden.
Cees is vanaf zijn jeugd lid geweest van Sv Wijk aan Zee. Hij groeide op in de bekende familie Valk en ontwikkelde zich tot een belangrijke speler van Sv Wijk aan Zee in het begin van de jaren '70. In het seizoen 1971/1972 werd hij als speler kampioen met het eerste elftal en promoveerde van de 1e klasse HVB naar de 4e klasse KNVB. In dat jaar legde hij de basis voor de positie van clubscorer. Het is pas een paar jaar geleden dat hij werd afgelost door Jim de Pagter. Na zijn voetbalcarrière heeft Cees zich zeer verdienstelijk gemaakt voor de vereniging door zich in te zetten op verschillende 'vrijwillige' functies. Cees was jarenlang betrokken bij de organisatie van de familiedagen die een groot succes waren. Als lid van het bestuur heeft hij de functie van secretaris ingevuld, hij was betrokken bij de organisatie tot het vieren van het 75 en 90 jarig bestaan en gedurende lange tijd vulde hij de functie van club archivaris in. Cees was altijd betrokken, als supporter bij thuiswedstrijden maar ook als het eerste uitspeelde. Even bellen met de rust en na afloop om de stand op te nemen en te vragen naar de spelers die gescoord hadden.
We gaan Cees vreselijk missen. We wensen de familie van Cees veel kracht toe om dit verlies te dragen.
Het bestuur van Sv Wijk aan Zee