Wijk aan Zee 1 verslaat Volendam in eerste competitie wedstrijd 3-2

5 september 2016 21:15

Het is slechts minder dan drie maanden geleden dat Wijk aan Zee 1 via penalty's promotie naar de tweede klasse misliep. Maar wat is er in de tussenliggende periode veel veranderd. Zowel langs de lijn ( trainer/coach Jerry van der Wijst heeft Arvid Smit vervangen ) maar met name op het veld. Van de basisploeg die het op 12 juni opnam tegen Alkmaarse Boys stond alleen Lex Aardenburg nog op dezelfde positie. Verder stonden Mathijs van Hooff en Mike Niesten ook nu aan de aftrap, maar begonnen ze beiden op een andere positie. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat Wijk aan Zee tijd nodig zal hebben om automatismen in de ploeg te ontwikkelen. Bovendien is er met het vertrek van Danny Burger, Remco Rozestraten, Joost Conijn, Richard van Gelderen, Jesper Voortholt, Bob van der Waal en Jim de Pagter ook enorm veel ervaring ingeleverd. De vervangers zijn absoluut talentvol, maar bovenal jong en dus vaak grillig. Het speelbeeld van zondag tegen Volendam was daarvan een goede afspiegeling. 30 uitstekende minuten, gevolgd door 60 zeer matige minuten. Gelukkig bleek het eerste half uur voldoende voor drie punten, want daarin bleken de treffers van Stefan Kuilman( een fantastische volley van 45 meter ! ), Lex Aardenburg en Huib de Vries voldoende voor een comfortabele 3-0 voorsprong. Dat het daarna nog spannend werd, was onnodig, maar heeft dus een logische verklaring. Desalniettemin is de start prima, door in de beker en direct de eerste zege binnen. Het biedt rust en vertrouwen om verder te bouwen met deze nieuwe spelers en staf. Te beginnen met de oefenwedstrijd van aanstaande dinsdag tegen FC Castricum van 5 oude bekenden, Arvid Smit, Jort van der Meulen, Danny Burger, Ramon Miccoli en Bob van der Waal.