Voorbeschouwing beker Hercules Zaandam - Wijk aan Zee

23 oktober 2015 18:45

Komende zondag is de 1e ronde van de KNVB beker, tegenstander is Hercules Zaandam.

Hercules Zaandam komt uit in de 3e klasse C, en bekleed daar de 8e plaats met 10 punten.

In de voorronde van de beker was Hercules te sterk voor de zaterdagafdeling van JOS, OSV en zondag tweede klasser Zaanlandia.

In vergelijking met vorig seizoen heeft Hercules Zaandam aardig wat mutaties ondergaan. Door de technische staf is hard gewerkt om het vertrek van 14 selectiespelers op te vangen. Technisch Coördinator Wouter Kos, Hoofd Technische Zaken Ramón Boekhoff, Assistent Trainer Jan Pool en Hoofdtrainer Tom Jansen, hebben veel gesprekken gevoerd met en kunnen met trots de nieuwe aanwinsten presenteren.

Enkele opvallende spelers zijn de 23-jarige Emre Bilgin en Miles Tigchelaar.

Emre Bilgin Emre is woonachtig in Zaandam en heeft recentelijk zelfstandig zijn profcarrière beëindigd bij het Turkse Feyrispor, om zijn maatschappelijke carrière vorm te geven. Daarvoor heeft Emre gespeeld bij FC Den Bosch en Telstar. Zijn jeugdopleiding heeft hij 6 jaar genoten bij AZ. Emre; “Door voorrang te geven aan mijn maatschappelijke carrière is het fantastisch om aan te sluiten bij een club die min of meer dezelfde ambities deelt. Je merkt hier aan alles dat er voor een duidelijke visie is gekozen en vele jongere mensen het nu verder invullen.”

Miles Tigchelaar Miles komt bij het Amsterdamse HBOK vandaan, daarvoor speelde hij enkele seizoenen bij hoofdklasse DWV. Miles; “In mijn carrière ben ik weinig clubs tegengekomen waar de ambitie zo een duidelijke uitstraling heeft. Het complex is Topklasse waardig en de totale organisatie ziet er goed uit. Een andere hele belangrijke reden voor mij om voor Hercules uit te komen is dat ik mij wil gaan ontwikkelen als jeugdtrainer, het is voor mij een grote eer om dit te doen onder de vleugels van Mike Kolf. Mike heeft met name in het Amsterdamse een enorme staat van dienst opgebouwd.”

Goede en hechte groep samenstellen Wouter Kos; “Het gevaar met een grote groep nieuwe spelers is dat je niet altijd een hechte groep creëert. Hier hebben we dan ook goed naar gekeken. Het is ons gelukt, om met medewerking van enkele bestaande selectie spelers, een kwalitatief goede groep bij elkaar te verzamelen die elkaar direct of indirect al kent. Op deze wijze verwachten wij snel tot een eenheid te komen.” Een speler welke zijn opleiding ook heeft genoten bij AZ is Dave Derlage, na een avontuur bij o.a. ODIN’59 heeft hij vooral gespeeld bij Hellas Sport.

Maikel Purvis is na een lange periode van blessures gebrand om met een schone lei zich te bewijzen voor de selectie. Mo Salem en Brian Meier zijn geen onbekenden, zij zijn gedurende de maand maart al eerder aangesloten bij de zondag selectie, dit nadat de zaterdag afdeling uit de competitie was gehaald. Keeper Mitchell Vincken en Hasan Ilquy komen over van OFC. Bij Hercules hopen zij meer speelminuten te maken en een bijdrage te leveren aan de ambitie van de club.

Ramon Boekhoff; “We verwachten nog enkele spelers te mogen verwelkomen voor de sluiting van de overschrijvingsperiode van 15 juni.”

Eigen jeugd Ramon Boekhoff; “Ondanks dat vele spelers naar de zaterdag zijn vertrokken ziet het er voor volgend seizoen goed uit. Tevens is het minstens zo bemoedigend dat er vanuit de jeugd vele A-junioren doorkomen die ook selectiewaardig zijn. Vorig seizoen hebben al diverse jeugdspelers vanuit de A-junioren hun debuut gemaakt in het eerste elftal.

Hiervan heeft Mazlum Cetin een vaste plaats in het eerste elftal veroverd. In het nieuwe seizoen kunnen de jongens zich niet alleen bewijzen binnen de selectie, maar ook deelnemen aan het nieuwe beloften team.”