Wijk aan Zee speelt gelijk tegen Roda'23 (Update Stand 9/12)

8 februari 2015 16:30

In een wedstrijd waarbij Roda'23 in de 1e helft de iets betere ploeg was maar Wijk aan Zee een sterke 2e helft speelde lijkt 1-1 een terechte uitslag.

Vooraf zou Wijk aan Zee tekenen voor een 1-1 gelijkspel zeker gezien het feit dat wij twee hele belangrijke spelers (Robert en Huib) miste, en Remco en Thijs niet fit waren.

De 1e helft was het veldoverwicht en de betere kansen voor Roda'23, alhoewel wij ook een paar kansen kregen.

In de 2e helft waren de rollen omgekeerd zeker nadat Roda'23 heel gelukkig op een 1-0 voorsprong kwam.  Mike wilde een bal blokken en de bal sprong omhoog tegen zijn hand, waarbij de scheids een strafschop gaf.   1-0

Danny behoede even later Wijk aan Zee voor een grotere achterstand door heel adequaat in te grijpen bij een van de spaarzame doelpogingen van Roda'23 in de 2e helft.

Daarna was het Wijk aan Zee die het betere van het spel kreeg, een actie van Jim die de bal terug gaf op Lex werd door de topscorer van Wijk aan Zee keurig met een volley ingeschoten 1-1.

Ongeveer 15 minuten voor tijd werd Jim aangetikt in het strafschopgebied en kreeg Wijk aan Zee een penalty die helaas werd gemist.

Kort voor tijd nog een paar mooie kansen voor Wijk aan Zee waaronder een schot van invaller Ali net over de kruising. Jammer voor de periode dat KDO en VVA hebben gewonnen waardoor de inhaalwedstrijd KDO-DSOV heel belangrijk gaat worden voor ons.

Stand  2e Periode :   (over 9 wedstrijden)

1.   VVA Spartaan      7  17     +14    (ZSGO/KDO)

2.   Wijk aan Zee        7  17     +12    (ZSGO/DSOV)
3.   KDO                      6  15     +13    (ZSGO/AGB/DSOV)