Voorbeschouwing Schoten 1 - Wijk aan Zee 1 (25-jan)

23 januari 2015 22:00

Komende zondag staat de eerste competitie wedstrijd van 2015 op het programma. Tegenstander Schoten staat twee plaatsen lager op de ranglijst en heeft 7 punten minder.

Wijk aan Zee staat nog zeer goed in de tweede periode met twee punten achterstand op KDO de koploper en 1 punt op AGB.

Schoten had vorige week een mini toernooi waarbij zij 2-1 verloren van Alliance'22 (4e klasse).  In de competitie heeft Schoten de laatste drie wedstrijden verloren.

De heenwedstrijd werd met 4-2 gewonnen door Wijk aan Zee, hierbij nogmaals het verslag;

Beide ploegen liepen vorige week tegen een harde nederlaag aan en begonnen voorzichtig aan de tweede competitiewedstrijd waarbij Schoten in het begin iets sterker was zonder echt gevaarlijk te worden. Een tweetal omzetting op de backposities in vergelijking met vorige week resulteerde in meer snelheid achterin waardoor de snelle spitsen van Schoten grotendeels onzichtbaar waren.

Na 20 minuten was het echter Wijk aan Zee die de leiding via Thijs Hittema die knap scoorde uit de draai, na een vrije trap van Coen Brand. Even later schoot aanvoerder Huib de Vries uit een vrije trap uit de paal, hierna begon Schoten iets meer druk te zetten en dit resulteerde in twee gevaarlijke uitbraken waarbij Danny Burger knap redde.

Helaas op slag van rust kwam Schoten langszij. ,,Net als vorige week werden we weer verrast door een bal in de rug van de verdediging.

In de rust gaf trainer Arvid Smit aan dat er compacter gespeeld moest worden.  Hierna ging het ook beter lopen bij Wijk aan Zee en vooral na het inbrengen van Jim de Pagter werden wij steeds gevaarlijker en kwamen er wat kleine kansen.

De 2-1 ontstond nadat  Cebrail Ozkam over rechts goed doorging en met een geplaatst schot de reserve keeper van Schoten kansloos liet.  Een kwartier voor tijd ontsnapte Wijk aan Zee aan een tegentreffer, een kopbal werd op miraculeuze wijze door Danny Burger uit de doel getikt.

De 3-1 en 4-1 ontstonden op een identieke manier, Mike bediende Jim op de rechterkant en Jim de Pagter zette scherp voor en Lex Aardenburg ronde af.

Nadat de keeper knap redde op een goede actie van Jim leek de wedstrijd in een 4-1 overwinning te eindigen, zeker nadat een speler van Schoten nog een rode kaart kreeg na doorglijden op Danny,  maar helaas diep in blessuretijd kwam Schoten  op 4-2