Arvid Smit blijft bij Wijk aan Zee

13 december 2014 14:45

Arvid Smit is ook volgend seizoen de trainer van het vlaggenschip van SV Wijk aan Zee. Het contract met de oud-profvoetballer werd verlengd met een seizoen.

Smit is bezig aan zijn eerste klus als hoofdcoach, nadat hij vorig seizoen stopte als speler van DEM.  Wijk aan Zee kent een tot nu toe een wisselvallig seizoen. De dorpsclub staat in de 3e klasse C tiende met 13 punten uit 12 wedstrijden. ,,Maar als wij dit weekend thuis winnen van RKDES dan hebben we al meer punten dan we vorig seizoen in de winterstop hadden'', zegt voorzitter Paul Hilbers.

Al wordt er dit seizoen nog niet naar het resultaat gekeken, met Smit wil Wijk aan Zee bouwen aan de weg om een stabiele derdeklasser te worden.

Voorzitter Hilbers: ,,Met wat versterkingen moeten we volgend seizoen hoger kunnen eindigen. We zijn als bestuur erg tevreden met de werkwijze van Arvid. Net als de voetballers van de selectie overigens. Hij is sociaal erg vaardig. Dat is als trainer tegenwoordig ook heel belangrijk.''