Voorbeschouwing SV Wijk aan Zee - Blauw wit Amsterdam

28 november 2014 15:45

Komende zondag komt er weer een roemruchte club op bezoek bij Wijk aan Zee namelijk Blauw wit Amsterdam, in 1922 landskampioen en in 1962 speelde deze club nog Europese voetbal.

In 1972 fuseerde de club voor de 1e keer en werd FC Amsterdam opgericht.  Daarna waren er nog een aantal fusies en sinds 2004 is het FC Blauw Wit Amsterdam.  De bekendste speler van Blauw wit is natuurlijk Frank Rijkaard geweest.

Na dit stukje trivia de orde van de dag.  Blauw wit Amsterdam staat op dit moment helemaal onderaan en heeft een aantal zware nederlagen gehad.  (0-10 DSS), (9-0 DSOV), (6-2 KDO),(0-5 Schoten), (9-1 Zwanenburg).  Maar daarnaast ook enkele verrassende uitslagen (1-2 gewonnen van VVA) en 2-2 tegen RKDES, daarnaast had koploper ZSGO en de nummer 3  Roda’23 het heel zwaar tegen Blauw wit.

De laatste 4 wedstrijden werden allemaal verloren en met een doelsaldo van 3-29 zijn de verwachtingen niet hoog bij Blauw wit.

Maar hopelijk zeker geen onderschatting, maar de drie punten zijn zeer gewenst op dit moment om weer in de buurt van de 7e plek te komen.

De trainer van Blauw wit is Dennis Kraan, hij heeft een dubbelfunctie en is dit seizoen ook werkzaam bij zaterdagclub  de Beursbengels, bekender is de 75e jarige elftalleider Mickey Samardzic, oud speler van Ajax en bekend van privétrainingen aan top jeugdspelers en profs en oprichter van de Mickey Samardzic voetbalschool.

In de lijst van spelers zijn geen bekende namen terug te vinden.