Voorbeschouwing ZSGOWMS - Wijk aan Zee

21 november 2014 18:15

Komende zondag gaat het 1e op bezoek bij de koploper ZSGO-WMS, dit team werd afgelopen seizoen maar 9e in de 3e klasse C. Maar wie de selecties van dit jaar en vorig jaar naast elkaar zet ziet een compleet ander team. ZSGO haalde maar liefst 21 nieuwe speler en er gingen er maar 7 weg.

De uitslagen van de koploper zijn niet echt uitschieters, ieder keer werd er maar met 1 of 2 doelpunten verschil gewonnen alleen in de beker werd in oktober  met 4-0 gewonnen van de ongeslagen koploper SV Hillegom die uitkomen in de 3e klasse West 2 maar tegen een Zwanenburg werd de laatste competitie wedstrijd maar met 0-1 gewonnen.

Op basis van de uitslagen zie je dat ZSGO erg weinig scoort (15x) en leunt op een sterke verdediging met 3 tegentreffers.

De bekendste spelers zijn Nana Kwarteng die met Chabab in de topklasse uitkwam en LaqueL Lieveld die voor Zeeburgia uitkwam en natuurlijk Boy Visser voormalige spits van ADO’20.   De snelle vleugelspits van KFC vorig seizoen Marley Hasselbaink speelt ook dit seizoen voor ZSGOWMS met trainer Rob Rijnink (ex Ajax)

Maar de grootste verrassing kreeg ZSGOWMS begin oktober, toen Maceo Rigters weer terug kwam bij zijn oude club, de kenners onder ons kennen Maceo nog van het EK onder 21 in 2007 toen hij met Nederland, topscorer en Europees kampioen werd.

Wij gaan dus weer een leuke wedstrijd tegemoet, met een Wijk aan Zee die naar een paar omzettingen weer op de weg terug zijn.

10-aug ZSGO WMS SEL RKAVIC 3-3 ZA - 3B O
13-aug VVA SPARTAAN (ZA) ZSGO WMS 5-3 ZA - 3B T