Voorbeschouwing Wijk aan Zee 1 - ASV Arsenal 1

22 oktober 2014 21:00

Na een serie wedstrijden tegen de kampioenskandidaten waarin wij helaas 0 punten hebben gehaald spelen wij aanstaande zondag tegen ASV Arsenal

ASV Arsenal staat op dit moment op de 6e plek met 12 punten.  De bekendste speler van ASV Arsenal is oud Telstar aanvaller Melvin Holwijn met bijna 300 wedstrijden in het betaalde voetbal waarin hij 68 x scoorde.  Maar ook geroutineerde amateur spelers als Virgil Trustful, Nick Ruijmgaart (keeper), Muzafar Abdulrahman en absolute uitblinker van de laatste weken Abdel El Adel.

Keeper Nick Ruijmgaart is een zeer ervaren keeper, het aantal clubs dat achter zijn naam staat is enorm. Alleen in de jeugd versleet hij al vier clubs (DCG, Haarlem, Blauw Wit en Zeeburgia) voordat hij in de A-junioren bij Telstar terecht kwam. Talent had hij zeker maar het duurde nog wel even voordat hij zijn debuut in het betaalde voetbal maakte.  Ruijmgaart kwam nog bij Jong-Telstar en daarna verdedigde hij het doel van Sparta 2. Verder dan een oefenwedstrijd in het eerste kwam hij niet. Met RBC maakte hij in 2002 de promotie naar de eredivisie mee maar ook dat jaar speelde hij niet in het eerste. Zijn debuut in het betaalde voetbal kwam pas bij Haarlem.”

Uit de verslagen blijkt verder dat ASV Arsenal een team heeft met zeer balvaardige buitenspelers.

Wijk aan Zee verloor de laatste drie wedstrijden en juist ASV Arsenal won de laatste drie wedstrijden tegen respectievelijk Zwanenburg (3-0), Schoten (1-3), KDO (2-1).  Echter er werd ook met 5-0 verloren van DSOV en RODA’23 (1-3).  De competitiestart was een 3-4 overwinning bij nummer laatst RKDES.

Uitslagen oefen en bekerwedstrijden

3-aug