Voorbeschouwing Wijk aan Zee 1 - Roda'23 1

22 september 2014 20:45

Na het mooie resultaat van afgelopen zondag staat zondag 28 september koploper Roda’23 op het programma. Ook een van de kampioenskandidaten voor dit seizoen. Roda’23 uit Amstelveen Bovenkerk speelde vorig seizoen nog in de 2e klasse en degradeerde na de nacompetitie wedstrijden.

In vergelijking met vorige seizoen is Roda’23 een aantal spelers kwijtgeraakt waaronder de absolute uitblinker van het vorig seizoen Stef Leliveld (Swift), daarnaast vertrokken Stef Bossong (NFC) en  Tim van Heusden (AMVJ)

Hiervoor zijn wel vier spelers teruggekomen waarvan verdediger Mathijs Coenradi  (Ex FC Utrecht jeugd en Argon) de belangrijkste naam is.  Verder de kopsterke Gino Scheffer (HBOK, niet altijd basis) en Thomas Zuiverloon (Argon jeugd), Charl Kouki (SV Geldrop) als nieuwe spelers

Topscorer van Roda’23 is aanvoerder Damian de Vegt met twee doelpunten.

Roda’23 heeft nog niet echt zware tegenstanders gehad in de 3e klasse, maar tegen middenmoters  DSS (4-0), Arsenal (1-3)  en VVA (2-0)  is er toch gewonnen en staat Roda’23 gewoon op de 1e plek.

RODA spreekt overduidelijk uit dat ze kampioen willen worden na hun degradatie van vorig seizoen. Ik vind dat gedurfd, maar geeft wel aan dat ze het voor niets minder doen dan dat. Ze hebben ook er ook de ploeg voor om voor de titel te gaan.

Uitslagen oefen en bekerwedstrijden dit seizoen;

16-aug AMVJ ZA RODA'23 0-1 ZA - 2A T
16-aug SPORTING MARTINUS RODA'23 0-1 ZO - 4F T